Simbolul luxului din Europa se muta in Asia. Rolls-Royce a pus ochii pe pietele din Manila si Hanoi
Rolls-Royce Motor Cars si-a propus sa vanda cate 20 de sedanuri anual in Filipine, dintre modelele Phantom, Ghost si Wraith, ca urmare a cresterii numarului de milionari din Asia, relateaza Bloomberg.
Divizia de lux a grupului BMW va deschide un showroom in capitala tarii, Manila, in cel de-al patrulea trimestru, a declarat directorul regional al companiei, pe zona Asia-Pacific, Paul Harris. Producatorul auto a mai deschis anul acesta showroomuri in Bangkok si Taiwan, planuind sa ajunga si in Hanoi (Vietnam), in decursul urmatoarelor sase luni.
“Ne aflam la inceputul unei cresteri care pare sa continue. Dat fiind mixul de stabilitate, crestere economica si climatul general de afaceri, ar fi o greseala din partea noastra sa nu venim acum in Filipine”, a declarat Harris, dupa semnarea contractului din Manila.
Producatorul britanic vrea sa compenseze prin vanzarile din Asia cererea scazuta cu care se confrunta in Europa, unde criza a taiat pofta de cumparaturi a celor bogati. Numarul de persoane din regiunea Asia-Pacific cu avere mai mare de un milion de dolari a crescut cu 9,4% anul trecut, ajungand la 3,68 de milioane. Averea lor comuna numara acum 12 trilioane de dolari, potrivit unui raport al RBC Wealth Management si Capgemini SA.
“Este suficient spatiu pentru dezvoltarea pietei bunurilor de lux in Filipine. Ne asteptam ca vanzarile auto sa creasca cu pana la 15 procente anul acesta si ne asteptam ca si segmentul de lux sa creasca”, spune Rommel Gutierrez, presedintele Camerei producatorilor auto din Filipine.
Vanzarile de autovehicule din tara au crescut cu 29% fata de anul precedent, atingand cifra record de 41.702 unitati vandute in primul trimestru, in timp ce cheltuielile pe cap de familie s-au marit si ele cu 5 procente in primele trei luni ale anului.
Dintre primii 100 de miliardari ai lumii, 17 provin din Asia, potrivit indexului Bloomberg. Filipine gazduieste in prezent reprezentate auto ale Bentley Motors, BMW, Ferrari, Jaguar Land Rover, Lamborghini, Lexus, Maserati, Mercedes-Benz sau Porche, toate reprezentand marci din segmentul premium.
Potrivit observatorilor din piata, filipinezii sunt mai dispusi in prezent sa cheltuiasca decat erau acum 20 de ani, cand se dovedeau a fi mai zgarciti, si nu mai vor sa astepte prea mult pentru a se bucura de roadele muncii lor.
Pe acelasi subiect: