Seful Renault-Nissan: "Piata automobilelor electrice a ramas cu 4-5 ani in urma asteptarilor din cauza absentei unei retele extinse de statii de incarcare"
Masini electrice. Sursa foto: Mediafax
Vanzarile de automobile electrice au ramas cu 4-5 ani in urma asteptarilor, din cauza absentei unor retele extinse de statii de incarcare, a declarat, intr-un interviu pentru Financial Times, directorul general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Carlos Ghosn admite ca piata automobilelor electrice nu se ridica la asteptarile sale anterioare.
Renault si Nissan au derulat investitii de ordinul miliardelor de dolari in dezvoltarea de automobile electrice, iar Ghosn a devenit un promotor entuziast al acestui nou tip de propulsie pentru transportul personal.
Renault si Nissan vizau vanzarea a 1,5 milioane de automobile electrice pana in 2016. "Nu vom ajunge acolo. La viteza actuala, cred ca tinta va fi atinsa mai degraba cu patru-cinci ani mai tarziu", a declarat Ghosn.
In pofida promovarii intense, a investitiilor uriase si presiunilor exercitate de guverne asupra industriei, automobile electrice au costuri mari de productie, iar viabilitatea lor este limitata de autonomia scazuta si absenta unei infrastructuri dezvoltate de statii de reincarcare a bateriilor.
Renault si Nissan au vandut in ultimi 5 ani un total de peste 120.000 de automobile electrice, alianta franco-japoneza fiind cel mai mare producator din lume pe acest segment. Nissan Leaf este cel mai bine vandut model electric la nivel mondial, cu 85.000 de unitati in circulatie.
Absenta retelelor de statii de incarcare a afectat semnificativ vanzarile si a fortat cele doua companii sa-si tempereze asteptarile.
"Trebuie sa recunoastem ca merge mai greu decat ne asteptam. Credeam ca dezvoltarea infrastructurii va fi mai rapida. Nu cred ca principala problema este costul masinilor. Principala problema este infrastructura. Este normal. Nu as cumpara o masina pe benzina daca nu ar exista statii de alimentare cu benzina", a explicat Ghosn pentru FT.
Pe piete precum Norvegia sau statul american California, subventiile generoase acordate e autoritati celor care cumpara automobile electrice si retelele extinse de statii de incarcare au sustinut cererea pentru automobile electrice, iar vanzarile au crescut puternic.
Analistii considera ca piata masinilor cu baterii ar putea fi stimulata in viitorul apropiat de investitiile gigantilor germani Volkswagen si BMW, care fac primii pasi pe noul segment al industriei auto.
"Astazi suntem singuri, dar concurenta vine. Competitorii nostri germani s-au anuntat. Vor fi principalii nostri concurenti, si cam asta este. Alte companii au anuntat cate un model pe ici, pe colo", a afirmat Ghosn.
Renault-Nissan a anuntat saptamana trecuta un parteneriat cu Mitsubishi, cele trei companii urmand sa dezvolte impreuna un automobil electric de mici dimensiuni.
Mai multe despre:
#Renault-Nissan
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS