Carlos Ghosn admite ca piata automobilelor electrice nu se ridica la asteptarile sale anterioare.

Renault si Nissan au derulat investitii de ordinul miliardelor de dolari in dezvoltarea de automobile electrice, iar Ghosn a devenit un promotor entuziast al acestui nou tip de propulsie pentru transportul personal.

Renault si Nissan vizau vanzarea a 1,5 milioane de automobile electrice pana in 2016. "Nu vom ajunge acolo. La viteza actuala, cred ca tinta va fi atinsa mai degraba cu patru-cinci ani mai tarziu", a declarat Ghosn.

In pofida promovarii intense, a investitiilor uriase si presiunilor exercitate de guverne asupra industriei, automobile electrice au costuri mari de productie, iar viabilitatea lor este limitata de autonomia scazuta si absenta unei infrastructuri dezvoltate de statii de reincarcare a bateriilor.

Renault si Nissan au vandut in ultimi 5 ani un total de peste 120.000 de automobile electrice, alianta franco-japoneza fiind cel mai mare producator din lume pe acest segment. Nissan Leaf este cel mai bine vandut model electric la nivel mondial, cu 85.000 de unitati in circulatie.

Absenta retelelor de statii de incarcare a afectat semnificativ vanzarile si a fortat cele doua companii sa-si tempereze asteptarile.

"Trebuie sa recunoastem ca merge mai greu decat ne asteptam. Credeam ca dezvoltarea infrastructurii va fi mai rapida. Nu cred ca principala problema este costul masinilor. Principala problema este infrastructura. Este normal. Nu as cumpara o masina pe benzina daca nu ar exista statii de alimentare cu benzina", a explicat Ghosn pentru FT.

Pe piete precum Norvegia sau statul american California, subventiile generoase acordate e autoritati celor care cumpara automobile electrice si retelele extinse de statii de incarcare au sustinut cererea pentru automobile electrice, iar vanzarile au crescut puternic.

Analistii considera ca piata masinilor cu baterii ar putea fi stimulata in viitorul apropiat de investitiile gigantilor germani Volkswagen si BMW, care fac primii pasi pe noul segment al industriei auto.

"Astazi suntem singuri, dar concurenta vine. Competitorii nostri germani s-au anuntat. Vor fi principalii nostri concurenti, si cam asta este. Alte companii au anuntat cate un model pe ici, pe colo", a afirmat Ghosn.

Renault-Nissan a anuntat saptamana trecuta un parteneriat cu Mitsubishi, cele trei companii urmand sa dezvolte impreuna un automobil electric de mici dimensiuni.