Criza i-a impins pe romani sa-si schimbe comportamentul si au preluat gandirea neamtului: vor o masina ca sa ii slujeasca, nu una pentru care sa slujeasca ei. Adica una cu cheltuieli putine. La Cluj, oamenii merg pe varianta cea mai economica.

Si in Capitala putem observa din inregistrarile la Registrul Auto ca se cauta cele mai mici motorizari. Statisticile arata ca cele mai multe masini vandute se incadreaza in clasele mici, unde sunt de 7 ori mai multe inmatriculari, decat in clasa motorizarilor mari.

Iar daca in 2007-2008 Bucurestiul parea orasul muntilor, dupa vanzarile la masini de teren, criza ne-a adus cu picioarele pe pamant.

Per total in prima jumatate a lui 2010 vanzarile de auto au scazut cu 42%, fata de aceeasi perioada a lui 2009. Cea mai mare cota o au masinile autohtone urmate de marcile ce ofera vehicule cu motoare de 1200 de cm cubi. La polul opus, vanzarile la bolizii de sute de mii de euro ai unui brand italian s-au dublat.

Scaderea vanzarilor de masini se vede si in curba descendenta din cazul carburantilor, unde doar luna mai a inregistrat o usoara crestere.