Schimbari in desfasurarea examenului auto. Proba de traseu va putea fi repetata fara sustinerea celei teoretice
                        
	Proba practica pentru obtinerea permisului auto va putea fi sustinuta din nou, in caz de esec, fara a mai repeta proba teoretica, insa cu conditia efectuarii a sase ore de pregatire intre doua examene, potrivit unui proiect pus in dezbatere publica, luni, de Ministerul Afacerilor Interne (MAI).
        
	Proiectul se afla in dezbatere publica timp de 10 zile, informeaza Mediafax.
	Potrivit MAI, initiativa intregeste procedura de examinare in vederea obtinerii permisului de conducere cu reglementari vizand examinarea candidatilor la obtinerea permisului de conducere din categoria AM (mopede), ca urmare a includerii acestora in categoria autovehiculelor, respectiv procedura de examinare in traseu a conducatorilor de vehicule din categoria A, A1, si A2.
	Astfel, promovarea probei teoretice (calificativul "admis") permite sustinerea succesiva a probei practice pentru o perioada de un an de la data absolvirii cursurilor de pregatire teoretica si practica, prevede proiectul.
	In cazul nepromovarii probei practice (calificativul "respins"), aceasta poate fi reluata, fara sustinerea probei teoretice, dupa cel putin 15 zile de la data obtinerii calificativului si prezentarea dovezii efectuarii a sase ore de pregatire practica, conform aceluiasi proiect.
	Sustinerea probei practice se realizeaza astfel: numai in poligon, pentru autovehiculele din categoria AM; in poligon si traseu, pentru autovehiculele din categoriile A1, A2 si A; numai in traseu, pentru autovehiculele din categoriile B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb si Tv.
	Candidatii la obtinerea unui permis de conducere din categoria AM (mopede) care fac dovada absolvirii anterior datei de 19 ianuarie 2013 a cursului de legislatie rutiera specific conducerii mopedelor pe drumurile publice in cadrul unei unitati autorizate se pot prezenta la examen fara sa mai faca dovada absolvirii unei scoli de soferi, se mai arata in proiect.
	Totodata, la sustinerea probei practice in traseu pentru categoriile A1, A2 si A, candidatul va conduce insotit, pe acelasi vehicul, de un instructor din cadrul unitatii autorizate. Examinatorul supravegheaza candidatul dintr-un autovehicul apartinand unitatii autorizate si condus de un angajat din cadrul acesteia, iar comunicarea dintre examinator si candidat se realizeaza prin intermediul mijloacelor tehnice de radiocomunicatii.
	Textul proiectului poate fi consultat pe pagina de internet a MAI (www.mai.gov.ro), la sectiunea Transparenta decizionala, precum si la Centrul de relatii cu Publicul al ministerului, din Piata Revolutiei nr. 1 A, sector 1, Bucuresti. Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt așteptate pe adresa de e-mail [email protected], in termen de 10 de zile, precizeaza MAI.
	Incepand din 19 ianuarie, cand a intrat in vigoare noul cod rutier, pentru a conduce un moped pe drumurile publice, soferii trebuie sa aiba varsta de cel putin 16 ani si sa detina permis de conducere din categoria AM.
            
                        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        		        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS