Sapte ani de doliu. Fabrici dupa fabrici ucise si un 2007 care nu mai vine. Cand ne revenim cu masinile?
Productia isi revine cu pasi de bebelus, somerii isi cer miliardele de euro. Din 2007 piata de masini se zbate intre clientii care judeca rational (raport pret-consum-perioada de utilizare) si marcile care isi eficientizeaza la eurocent schemele de productie.
Dupa o perioada de cativa ani numai pe minus, parca-parca se vede cate un procent pe an in crestere. In continuare cifrele sunt proaste pentru companiile de volum si doar marcile premium si de lux au avut ani de glorie.
Rolls Royce, Ferrari, Lamborghini si altele au mers, declara ele, de la un an la altul mai bine. Adevarul este insa ca marcile mari care produc mult si au multi angajati au tot inchis fabrici. Anul asta, productivitatea ar trebui sa se ridice la 70% din randamentul maxim.
Michel Costes, CEO la Inovev (companie de cercetare din industria auto) spune ca poate in 2020 s-ar putea ca productia sa revina la 85% cat era in 2007. In 2013 a fost 68%, asta inseamna un +2% pe 2014. Pricewaterhouse Coopers crede insa ca in unele regiuni productivitatea ar putea reveni la nivelul din 2007 pana in 2006.
Intr-adevar, Ford, PSA (Peugeot- Citroen) si Opel spun ca au niste planuri de productie care garanteaza 80% pana la sfarsitul lui 2016. In 2013, cele trei mari companii au lucrat la 60% din capacitaeta totala. In 2013 si in 2014, volumul total de masini produse va fi scazut cu aproape 1,1 mil. bucati dupa inchiderea fabricilor Ford din Genk (Belgia) si Opel din Bochum (Germania). Capacitatea de productie totala in Europa e undeva la 20 mil. masini, iar vanzaile anuale ating 14 mil. acum.
Tot Michel Costes de la Inovev spune ca piata auto cu tot cu producatori si clienti ar intra intr-un echilibru perfect daca s-ar mai inchide 10 fabrici. In urmatorii cinci ani el se asteapta sa se mai inchida 5 fabrici de masini. Nici asta nu este insa o solutie buna pentru producatori. Costurile remutarii Ford din Belgia in Spania (Valencia) costa compania americana 800 de mil. de dolari (plati compensatorii, retehnologizare etc.).
Mai multe despre:
#masini#industria auto
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS