Romanii lasa Mercedes, BMW si Audi fara piese. Angajatii fabricii Lisa Dräxlmaier au intrat in greva generala
Aproximativ 2.400 de angajati ai companiei producatoare de componente auto Lisa Dräxlmaier din Pitesti au intrat, marti, in greva generala pe termen nedeterminat, nemultumiti ca patronatul nu a raspuns favorabil solicitarilor care vizau majorari salariale, scrie Mediafax.
Greva generala a fost declansata de Sindicatul liber al lucratorilor de cablaje, majoritar la "Lisa Dräxlmaier", iar protestul are loc in interiorul fabricii. Salariatii din schimbul al treilea nu au mai plecat acasa, iar cei din primul schimb au intrat in fabrica, dar nu au inceput lucrul.
"Este greva generala pe perioada nedeterminata. Nu am primit raspuns pozitiv la solicitarile noastre si in aceste conditii am intrat in greva. Contractul de munca a expirat din 7 iulie, iar negocierile nu au ajuns la un acord final. Cerem o crestere salariala de 100 de lei si o prima de vacanta in valoare de 50 la suta din salariul mediu brut. Salariatii nu mai sunt protejati nici de vechiul contract colectiv de munca, expirat din luna iulie", a declarat, marti, Narcis Dinel, secratarul Sindicatului liber al lucratorilor de cablaje.
De asemenea, sindicalistii au cerut acordarea a zece salarii compensatorii pentru angajatii disponibilizati, dar administratia a mentinut oferta din vechiul contract, respectiv ca salariatii disponibilizati sa beneficieze intre unul si sase salarii compensatorii, in functie de vechime.
"Din 7 iulie, atunci cand a expirat contractul colectiv de munca, se incearca renegocierea acestuia Patronatul de la firma cu capital german nu a facut public niciun punct de vedere cu privire la protestul salariatilor, dar ne-a amenintat cu relocarea productiei in alt oras din Romania sau in strainatate. Azi am oprit lucrul, pe perioada nedeterminata", a afirmat un protestatar.
Producatorul german de componente auto Dräxlmaier detine cinci unitati in Romania, la Satu Mare, Timisoara, Pitesti, Codlea si Hunedoara. Fabrica de la Pitesti este specializata in productia de sisteme electrice. Compania are contracte cu cei mai cunoscuti producatori auto ca Mercedes, Audi, Volkswagen, BMW, precum si cu Dacia Renault.
Grupul german are in total 45 unitati de productie in lume, dintre care 30 in Europa, 5 in Africa, 3 in Asia si alte 7 in America Centrala si de Nord.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS