Romania, Bulgaria si Ungaria, dezastru pe piata auto!
Vanzarile de autoturisme noi au inregistrat in Romania, in primele sase luni, o scadere de 41,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, al treilea declin ca marime din Uniunea Europana. Dupa principiul “ sa moara si capra vecinului” , putem sa ne consolam cu faptul ca nu stam cel mai rau, Bulgaria şi Ungaria ocupa primele doua pozitii in clasamentul codasilor.
Nu in toate tarile vanzarile au scazut, drept pentru care, la nivel comunitar numarul inmatricularilor noi de automobile a urcat cu 0,2%.
In Romania au fost inmatriculate in primele sase luni 36.636 autoturisme. In Bulgaria si Ungaria, piata a scazut cu 43,2%, la 7.299 de maşini, si respectiv cu 43,8%, la 22.355 automobile.
Cea mai mare crestere a pieţei, de 57,7%, a fost inregistrata in Portugalia, unde au fost inmatriculate 115.258 de masini in perioada ianuarie-iunie.
In UE au fost inmatriculate, in total, 7.285.487 de autoturisme. Piata a coborat in zece state comunitare, celelalte consemnand cresteri.
Cea mai mare piata auto a Uniunii a fost in primele sase luni Germania, cu un nivel al inmatricularilor noi de 1.468.791 unitati (-28,7%).
In clasamentul marcilor, Dacia se plaseaza pe locul cinci in UE dupa cresterea numarul inmatricularilor de autoturisme noi din primul semestru, de 17,9%, la 137.355 de unitati. Pe primele pozitii se plaseaza Land Rover (39,3%, la 36.476 de masini) si Nissan (31,9%, la 205.793 de masini). Marca Renault ocupa locul trei, cu un avans de 20,6%, la 634.220 de unitati.
Intre grupuri, lider la numarul inmatricularilor noi din primele sase luni este Volkswagen, cu 1.525.560 de auturisme noi inmatriculate, in scadere cu 1,8% comparativ cu aceeasi perioada din 2009. Constructorul auto german este urmat de PSA Peugeot Citroen (1.009.894 de masini, in urcare cu 6,8%) si de Renault (771.575 masini, in crestere cu 20,1%).
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS