Romania are o masina pe lista celor mai sigure din lume. Top Euro NCAP cele mai sigure vs. cele mai periculoase autoturisme
TOP Euro NCAP 2012
Nemtii au luat un singur premiu din opt. Americanii au “marcat” de trei ori in poarta europenilor, dar si-au adjudecat si premiul rusinii.
Institutia suprema care certifica gradul de siguranta al masinilor noi a publicat lista cu cele mai sigure modele in fiecare clasa comerciala. Vorbim despre cele mai importante segmente, nu de nisa, precum productii supersport sau deosebite din alte puncte de vedere (design excentric, putere excesiva sau preturi mult peste cele medii ale pietei).
Euro NCAP inseamna “European New Car Assessment Programme” si functioneaza sub Comisia Europeana din toate punctele de vedere (legislatie, costuri, standarde). Sapte guverne europene (tarile cu cele mai importante cifre in industrie), impreuna cu fiecare asociatie a producatorilor si importatorilor din tarile europene sunt implicate in coordonare. Sediul se afla in Bruxelles, iar organizatia a fost fondata in 1997 de catre Laboratorul de Cercetari in Transporturi pentru Ministerul Transporturilor din Anglia.
Rezultatele pentru cele mai sigure masini lansate si testate in 2012 au fost communicate astazi. In segmentul B (supermini), cea mai sigura masina conform Euro NCAP este Renault Clio, cu 5 stele si procentaje bune la toate cele patru capitol (88% protectia soferului si a pasagerilor, 89% protectia copilului, 66% protectia pietonilor si 99% eficienta sistemelor de siguranta.
Volvo V40 a castigat la clasa masini mici de familie, tot cu 5 stele si urmatoarele procente: 98% soferi si pasageri, 75% copii, 88% pietoni si 100% eficienta sistemelor de siguranta.
Singura masina germana in TOP pe 2012 este BMW Seria 3 (segment D, masina mare de familie in nomenclatorul Euro NCAP). La cele patru capitol de testare masina a scos 95%, 85%, 78% si 86%.
Ford B-Max, produs la Craiova, a iesit cea mai sigura masina la van-uri mici (MPV – multi purpose vehicle). A luat 5 stele si 92% la protectia pasagerilor, 84% pentru protectia copiilor, 67% pentru protectia pietonilor si 71% la eficienta sistemelor de siguranta.
Cel mai nou Fiat, modelul 500L, a iesit la egalitate dupa scorul general cu Fordul B-Max, in aceeasi clasa.
Ford a mai castigat inca doua categorii, SUV-uri mici (Kuga) si van-uri comerciale cu variante si de familie (Transit Custom). In ultima categorie castigatoare la testele Euro NCAP 2012 a fost Hyundai, care a luat premiu cu Santa Fe pentru cel mai sigur SUV mare (96%, 89%, 71% si 86%).
Tot anul trecut s-au testat 36 de modele la Euro NCAP. Cel mai prost a iesit Jeep Compas la clasa SUV-uri mici. A luat doar 2 stele. La vanzari, 2012 a fost cel mai bun an pentru Jeep din ultimii 20 (700.000 de unitati global).
Dacia a avut un singur model la teste, Lodgy (3 stele). Rezultatele pe capitol au fost 72% protectia pasagerilor, 77% protectie copii, 44% protectia pietonilor si numai 29% pentru eficienta sistemelor de siguranta.
Exista si o clasa pickup (masini papuc), unde numai Isuzu D-Max a fost testat si a obtinut 4 stele.
Mai multe despre:
#Top Euro NCAP#cele mai periculoase autoturisme#cele mai sigure masini din lume#masini
Pe acelasi subiect: