Botezat după cel mai mare diamant descoperit până acum, Cullinan este cel mai recent SUV, cu un preţ de cost de cel puţin 100.000 de dolari prezentat până acum de unii dintre cei mai prestigioşi constructori auto din lume.

În aprilie, Lamborghini a prezentat Urus, un SUV cu un preţ de 200.000 de dolari, iar la finele anului trecut Bentley a prezentat modelul Bentayga V8 al cărui preţ este tot de 200.000 de dolari.

"În acest moment al istoriei designului auto, SUV-urile au devenit omniprezente", a declarat presei Giles Taylor, directorul de design de la Rolls-Royce.

Cullinan reprezintă o modificare de direcţie faţă de automobilele de lux pentru care Rolls-Royce este renumit. Însă, directorul general de la Rolls-Royce, Torsten Muller-Otvos a subliniat că grupul ţintă al producătorului s-a modificat în ultimul deceniu.

"Vedem cum persoanele înstărite, cei care îşi pot permite un Rolls-Royce, devin din ce în ce mai tineri. Sunt oameni care vor să conducă ei automobilul. Este un clişeu învechit că Rolls-Royce este o maşină pentru care ai nevoie de şofer personal", a declarat Torsten Muller-Otvos.

Rolls-Royce speră că noul Cullinan va capta atenţia cumpărătorilor pe cele mai importante pieţe. În special piaţa din China, cea mai mare piaţă auto din lume, este una pe care Rolls-Royce contează pentru noul său model.