Renault ar putea invia marca Alpine, pentru a propune pietei o gama de autoturisme sport, si ar putea adauga la portofoliu o marca de lux, a afirmat Tavares intr-un interviu acordat Bloomberg, preluat de Mediafax.

"Trebuie sa fii competitiv peste tot in lume. De aceea ne-am orientat catre tranzitia de la o companie concentrata pe Europa la un constructor auto de anvergura globala", a spus el.

Compania cu o traditie de 113 ani, care detine si Dacia, se confrunta cu scaderea abrupta a vanzarilor in Europa de Vest, piata care a generat anul trecut 65% din veniturile Renault.

Asociatia Europeana a Constructorilor de Automobile estimeaza ca piata auto din regiune se va contracta in 2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv, cu 7%, din cauza impactului crizei datoriilor de stat asupra consumului.

Astfel, potrivit planului prezentat de Tavares, Renault va detine patru marci: Dacia, cu automobile focusate pe functionalitate, Renault, marca de volum care ofera mai multe optiuni decat masinile low cost, Alpine - brandul sport al grupului, si probabil "Initiale Paris" pe nisa de lux.

In prezent, Renault nu detine marci premium. Cel mai scump model oferit in prezent de companie este Espace, un minivan de dimensiuni relativ mari, cu un pret de baza de 35.100 euro. Spre comparatie, nava amiral a flotei Audi, modelul A8, porneste de la 78.780 euro. Audi se afla in portofoliul grupului german Volkswagen.

"Am putea avea o marca de lux, intr-o buna zi. Ar ajuta din punct de vedere al profitabilitatii, deoarece toata lumea se raporteaza la Volkswagen si la ce reprezinta Audi pentru grup", a aratat Tavares.

Inmatricularile de autoturisme Renault in Europa au scazut cu 19% in primele cinci luni ale anului, in timp ce industria auto a consemnat o contractie de 7,3%, potrivit datelor ACEA.

Livrarile Volkswagen in regiune au coborat cu numai 1,9% in aceeasi perioada, sustinute de o crestere de 4,2% la Audi.
La nivel mondial, livrarile Renault au scazut cu numai 5,7% in primele cinci luni, la 1,07 milioane de automobile, potrivit companiei.

Alpine a fost fondata in anii '50 si a castigat recunoastere in randul entuziastilor datorita modelelor A110 si Berlinette. Compania a intrat la mijlocul anilor '60 intr-un parteneriat cu Renault, automobilele sport Alpine fiind distribuite de atunci in reteaua de dealeri a grupului francez. Renault a preluat participatia majoritara la producatorul de masini sport la inceputul anilor '70. Productia modelelor Alpine a fost suspendata in anii '90.

Tavares a precizat ca Renault discuta cu potentiali parteneri pentru a invia marca si a identifica platforme comune de dezvoltare pentru reducerea costurilor.

Renault a intrat in 1999 intr-o alianta cu grupul japonez Nissan, devenita tot mai stransa de-a lungul anilor. In 2010, grupul francez a intrat si intr-un parteneriat cu Daimler, proprietarul Mercedez-Benz.

In privinta marcii de lux, Tavares a indicat modul in care Nissan a dezvoltat marca Infiniti drept potential model. Infiniti a fost lansata in 1989 in Statele Unite.

Astfel, Renault ar putea adopta o strategie asemanatoare cu marca Initiale Paris, folosita in prezent numai pe variante editie speciala a modelelor grupului, a afirmat Tavares. In Europa, piata automobilelor de lux este dominata de Audi, Mercedes-Benz si BMW.