Grupul francez a avut o cota de piata de 6,5% in prima luna din 2010, comparativ cu 4,9% in decembrie. Cele doua marci au ocupat locul 7 pe piata germana, dupa Volkswagen (23,3%), Mercedes (7,9%), BMW si Mini (7,7%), Audi (7,1%) si Opel (7,1), respectiv Ford (6,9%).

Anul trecut, grupul francez a controlat 5,9% din piata auto din Germania, fiind depasit de Volkswagen (21,2%), Opel (8,9%), Ford (7,6%), Mercedes (7,4%), BMW si Mini (6,8%) si Audi (6,2%). Inmatricularile Renault si Dacia au crescut cu 53,5% in 2009, la 225.965 masini.

Piata auto germana a beneficiat in 2009 de un program de innoire a parcului auto derulat de guvern cu fonduri de cinci miliarde de euro. Programul s-a incheiat la inceputul lunii septembrie.

Directorul de vanzari al Renault a declarat, la mijlocul lunii ianuarie, ca grupul ar putea avea dificultati in a-si mentine in 2010 cota de piata in Germania, cea mai importanta piata de export pentru Dacia, după incheierea programului guvernamental de prime de casare.

Piata auto europeana va fi afectata de incheierea programelor guvernamentale in 2010 si ar putea inregistra o contractie de 10%, a afirmat Stoll.

Germania a devenit, in 2009, principala destinatie de export a Dacia, cu 84.708 unitati vandute, in urcare cu 231,3% fata de 2008, datorita programului de reinnoire a parcului auto derulat de guvernul german, care s-a tradus intr-un discount semnificativ pentru modelele marcii romanesti.