Statul francez ar putea interveni legislativ pentru a reduce remuneratia acordata sefului Renalut. Suma exorbitanta pe care o castiga Carlos Ghosn
Carlos Ghosn
Ministrul francez al Economiei, Emmanuel Macron, a amenintat marti ca va interveni pe cale legislativa daca Consiliul de Administratie de la Renault nu va "trage consecintele care se impun" in urma criticilor exprimate de actionari fata de remuneratia acordata directorului general al grupului auto, Carlos Ghosn, informeaza AFP, potrivit Agerpres.
Vineri, Adunarea Generala a Actionarilor de la Renault a respins cu 54,12% din voturi o rezolutie cu privire la remuneratia de 7,251 milioane de euro acordata lui Carlos Ghosn pentru 2015.
Votul actionarilor are insa un caracter consultativ astfel ca, la reuniunea Consiliului de Administratie de la Renault, s-a decis ca remuneratia acordata lui Carlos Ghosn sa nu fie modificata.
"Consiliul de Administratie de la Renault trebuie sa se reuneasca pentru a trage concluziile care se impun din acest vot. In urmatoarele saptamani trebuie trase toate concluziile, in caz contrar vom fi nevoiti sa legiferam", a declarat Emmanuel Macron in cursul unei audieri in Adunarea Nationala.
Remuneratia lui Carlos Ghosn a inclus un salariu fix de 1,23 milioane euro, o componenta variabila de 1,737 milioane de euro si alte 4,18 milioane de euro sub forma de bonusuri si actiuni. Remuneratia de care beneficiaza Carlos Ghosn pentru postul de presedinte director general de la Renault se adauga celei de opt milioane de euro de care a beneficiat Ghosn anul trecut in calitate de CEO al Nissan.
Consiliul de Administratie de la Renault si-a motivat decizia de a mentine nemodificata remuneratia lui Carlos Ghosn prin rezultatele inregistrate de constructorul auto francez in 2015, cu o cifra de afaceri record de peste 45 de miliarde de euro.
Statul francez detine 19,74% din actiunile Renault dar controleaza 20% din drepturile de vot.
Uzinele Dacia de la Pitesti au fost preluate de Renault in 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana, in special in anii 2009-2012, cand exporturile de autoturisme catre Europa au fost singurul motor care a scos Romania din criza.
Mai multe despre:
#Renault#Carlos Ghosn
Pe acelasi subiect: