Neplata amenzilor rutiere in 30 de zile ar putea duce la suspendarea permisului
Neplata amenzilor rutiere in termen de 30 de zile ar putea duce la suspendarea permisului de conducere. In anumite cazuri, soferii care produc accidente grave ar putea ramane fara carnet pana la trei-patru ani, a declarat, miercuri, pentru Mediafax, ministrul de Interne, Radu Stroe.
Ministrul de Interne a precizat ca institutia pe care o conduce pregateste, pentru aceasta toamna, o serie de modificari ale legislatiei privind regimul circulatiei rutiere in Romania.
"Dupa cum am constatat cu totii, accidentele rutiere au loc tot mai frecvent si, din pacate, cu consecinte dramatice. Anuntam, inca din primavara, ca fata de ceea ce se intampla pe sosele, actualul regim sanctionator nu isi atinge scopul de a preveni si limita incalcarea legii. Prea multi conducatori auto incalca legea, considerand fie ca amenzile sunt simbolice, fie ca pot scapa de ele fara sa le plateasca. Vom introduce in lege suspendarea dreptului de a conduce daca cel care este amendat nu isi plateste amenda intr-un termen de o luna", a declarat Radu Stroe, care a precizat ca, daca cineva primeste o amenda si nu a platit-o in 30 de zile, i se va suspenda permisul pana cand va face dovada ca a dat banii.
Demnitarul a amintit ca procentul celor care isi platesc amenzile rutiere este mai mic de jumatate, ceea ce inseamna ca, pentru cei care nu platesc, rolul preventiv al amenzii nu se produce.
"Pe noi, decidentii politici, tocmai rolul preventiv al unei amenzi ne intereseaza, nu cuantumul. Ca sunt mari sau mici, important este ca atunci cand s-a aplicat o amenda, cel care a primit-o sa fie mai atent data viitoare si sa respecte regula. Pe de alta parte, lipsa oricarei sanctiuni pentru neplata amenzilor a determinat o erodare treptata a autoritatii statului in acest domeniu", a explicat ministrul.
O alta modificare importanta este introducerea unei alte forme de sanctionare a unor abateri rutiere care reprezinta principalele cauze ale accidentelor grave, soldate cu morti si raniti, respectiv cresterea perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.
"Solutia nu este doar cresterea amenzilor. Intentionam sa crestem perioada de suspendare a permisului de conducere pana la trei sau patru ani pentru cei care accidenteaza sau omoara oameni conducand sub influenta alcoolului sau trecand pe culoarea rosie a semaforului", a mai spus Radu Stroe.
El a explicat ca principiul pe care MAI il are in vedere este de a-i scoate din trafic pe soferii care reprezinta adevarate pericole pentru siguranta celorlalti conducatori auto si a pietonilor.
"Si speram ca acest principiu va avea efect inclusiv fata de acei smecheri ai soselelor care isi permit sa faca orice, fara a avea nicio problema. Asadar, regimul sanctionator se inaspreste, in principal, pentru cateva situatii punctuale care reprezinta principalele cauze ale accidentelor grave de circulatie: alcool la volan, nerespectarea culorii rosii a semaforului, neacordarea prioritatii pietonilor pe trecerea de pietoni, neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferata sau conducerea pe contrasens pe autostrada", a mai spus Stroe.
In opinia lui Stroe, chiar daca modificarile pe care le propune nu vor satisface pe toata lumea, mai multa disciplina in trafic este necesara.
"Pe componenta noastra, avem in vedere reglementarile pe care MAI le poate implementa: un examen serios pentru obtinerea permisului de conducere, si vreau sa va anunt ca in curand vom avea si o reglementare noua privind modul cum se va desfasura examenul pentru permis, o procedura care sa asigure rolul preventiv al amenzilor si o aplicare ferma si corecta a acestora de catre politistii rutieri. Acestea sunt cele trei componente pe care noi le putem implementa si o vom face cat de curand", a mai spus ministrul de Interne.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS