”Rabla” se extinde la biciclete și scutere electrice. Banii și infrastructura ar putea pune piedici programului
Programul ”Rabla” se va extinde. Cei care îşi dau maşinile vechi ar putea cumpără cu voucherele obţinute, pe lângă autoturisme noi, şi biciclete sau scutere electrice.
Propunerea de modificare a programului este dezbătută la Ministerul Mediului, dar responsabilii nu au suficienţi bani la Fondul de Mediu pentru a susţine proiectul. Iar infrastructura rutieră pentru aceste vehicule este inexistentă.
Surse apropiate dezbaterilor de la Ministerul Mediului spun că proprietarii care îşi vor da la casat maşinile mai vechi de zece ani prin Programul ”Rabla” îşi vor putea folosi voucherul pentru a-şi cumpăra inclusiv biciclete electrice. Aceste vehicule sunt încă o noutate pentru România.
O bicicletă electrică ar fi extrem de utilă pentru cei care nu vor să transpire când merg la muncă. Această bicicleta poate ajunge la 25 de kilometri la ora în câteva secunde, iar pedalatul este o joacă de copil.
Bateria bicicletei, în funcţie de efortul depus la pedalat, are o autonomie între 50 şi 100 de kilometri. Marele dezavantaj este preţul. În medie, o astfel de bicicletă costă de la 8.000 până la 20.000 de lei. Voucherul ”Rabla”, în valoare de 6.500 de lei, ar putea să-i convingă pe români să investească în aceste vehicule.
Programul ”Rabla” va acoperi şi scuterele electrice care îşi fac loc pe piaţa din România. Aceste vehicule sunt atât de noi, încât autorităţile nu au ştiut cum să le încadreze şi le-au declarat trotinete.
Extinderea ”Rabla” are două probleme. În primul rând...
Mihai Denes, reprezentantul asociaţiei “Adevăraţii Veloprieteni”: “Este bine că se dau vouchere, dar nu există deocamdată o infrastructură pe unde să circulăm...”
În al doilea rând, Ministerul Mediului trebuie să găsească bani pentru finanţarea proiectului. Oficialii speră că o nouă taxă auto, impusă de anul viitor, va furniza suficiente fonduri pentru alimentarea programului ”Rabla” extins la biciclete şi scutere electrice.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS