PSA Peugeot-Citroen disponibilizeaza 6.000 de oameni in Europa
Constructorul francez de automobile PSA Peugeot-Citroen va disponibiliza anul viitor 6.000 de locuri de munca in Europa, dintre care 4.000 in Franta, scrie AFP. Producatorul auto a precizat insa ca reducerile vor avea loc prin plecari naturale, nu prin concedieri.
PSA Peugeot-Citroen, al doilea mare producator auto european, are aproximativ 167.000 de angajati pe continent, dintre care 100.000 in Franta.
Cu doi mari constructori, PSA si Renault, si numerosi subcontractori, sectorul auto este considerat de importanta strategica pentru economia franceza.
Aproximativ 10% din forta de munca franceza lucreaza in industria de automobile, potrivit datelor guvernamentale.
PSA vrea sa faca noi reduceri ale cheltuielilor, din cauza inrautatirii situatiei pe piata europeana, unde realizeaza circa 60% din vanzari.
Ca si Renault, PSA este afectat de faptul ca fabrica automobile clasa mica, a caror productie in Europa este mai putin rentabila.
"Nu vor avea loc concedieri, sau un plan de plecari voluntare", a anuntat conducerea grupului, care mizeaza pe pensionarea angajatilor si pe reconversia interna.
In urma anuntului, mai multe sute de angajati ai PSA s-au adunat in fata sediului grupului din Paris pentru a-si exprima indignarea.
"Suntem revoltati, nu exista niciun motiv pentru suprimarea de locuri de munca, intrucat PSA are lichiditati de 11 miliarde de euro", a declarat Jean-Pierre Mercier, delegat al sindicatului CGT.
El a spus ca PSA este competitiv in Franta, iar sindicatul se va bate pentru protejarea locurilor de munca.
Citeste si:
Noua masina de familie marca Dacia se va numi Lodgy Glace si va fi lansata la Geneva FOTO
Modul in care cumperi cauciucuri nu va mai fi niciodata la fel. Noua lege a anvelopelor
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS