Asa se face ca tichetele sunt vandute deja la preturi mai mari cu cateva sute de lei. Asta intr-un an in care programul de reinnoire a pietei auto a avut cel mai mare succes: in 10 luni au fost retrase de pe piata mai multe masini vechi decat in ceilalti patru ani de functionare.

De exemplu, daca cineva are trei vouchere in casa si s-a decis sa faca ceva cu ele, poate gasi o masina pe plac in stoc si nu trebuie sa astepte trei luni, adica dupa 23 noiembrie, cand se termina programul Rabla, ca sa o aiba.

Si proprietarii de masini mai vechi de 10 ani au simtit ultima ocazie. Acum vand tichetele obtinute pe harburi cu 400 de lei mai mult decat acum trei luni. Si clienti se gasesc, chiar daca un autoturism nu a fost casat. De altfel, procesul are cateva etape.

Intai, masina este depoluata, se scot rotile, se scot sticlele. Apoi, este "tocata" de un utilaj special care o face bucati in numai 30 de secunde. Fierul rezultat ajunge intr-o topitorie. Din 300 de vehicule vechi se aduna 200 de tone de fier, din care se poate fabrica beton armat pentru ridicarea unui bloc cu 30 de apartamente.

Pentru comparatie, in acest an ar putea fi casate 190.000 de masini, fata de doar 148.000, totalul in cinci ani de cand exista programul.

Si numarul de masini noi vandute prin Rabla a crescut in acest an. Sunt 32.000, adica 60% din totalul pietei. In 2009 au fost 30.000, cifra ce reprezenta la acea vreme 25% din numarul de autoturisme noi cumparate in tara.