Primele efecte ale Brexitului asupra producatorilor auto europeni. Opel reduce timpul de lucru, pe fondul cererii reduse
Opel
Opel, divizia din Europa a grupului auto american General Motors, a anuntat vineri ca a decis sa reduca programul de lucru la doua din uzinele sale din Germania ca urmare a cererii scazute pentru modelele Corsa si Insignia in urma deciziei Marii Britanii de a iesi din Uniunea Europeana, transmite Reuters.
Marea Britanie este cea mai mare piata pentru modelele Corsa si Insignia.
"Putem confirma ca va fi un program de lucru mai scurt la uzinele din Ruesselsheim si Eisenach in cursul acestui an", a informat Opel intr-un comunicat de presa, adaugand ca numarul zilelor in care se va lucra dupa un program mai scurt va depinde de volumul vanzarilor de automobile Corsa si Insignia in Marea Britanie.
"Situatia creata de Brexit este o chestiune pentru toata lumea care face afaceri cu Marea Britanie si, asa cum am anuntat luna trecuta, va exista un impact asupra performantelor noastre europene, daca valoarea lirei sterline va ramane la nivelul actual pentru restul anului", a precizat Opel.
Luna trecuta, General Motors a estimat ca ar putea fi nevoit sa reduca costurile in Europa pentru a contracara pierderile potentiale de pana la 400 milioane de dolari create de decizia Marii Britanii de a iesi din Uniunea Europeana, decizie care a dus la deprecierea lirei in raport cu moneda euro ceea ce a facut mai scumpe componentele importate in Marea Britanie din Europa.
Analistii de la LMC Automotive estimeaza ca General Motors este cel mai probabil constructor auto care va opri productia in Marea Britanie din cauza cresterii costurilor. Modelele Opel Astra si Opel Sports Tourer, care sunt produse la uzina Ellesmere Port din Marea Britanie, folosesc motoare produse la uzine din Europa continentala.
Pe langa uzina de la Ellesmere Port, General Motors mai are o uzina la Luton, Anglia, unde este produs van-ul Vivaro precum si la Zaragoza (Spania), Ruesselsheim si Eisenach (Germania) si Gliwice (Polonia).
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS