Pretul unei RCA poate fi de 2-3 ori mai mare decat cea mai ieftina polita din piata
Pretul unei asigurari RCA incheiata pentru acelasi autovehicul si sofer poate fi de doua sau trei ori mai ridicat decat cea mai ieftina polita disponibila pe piata, in functie de compania care o emite, reiese din datele afisate pe site-urile care incheie online astfel de contracte.
Astfel, in varianta pentru sase luni, cea mai ieftina polita RCA costa 161 lei, iar cea mai scumpa poate fi incheiata pentru 534 lei. Pentru 12 luni, polita RCA are un pret minim de 293 lei si unul maxim de 1.007 lei, scrie Mediafax.
Conform legii, polita RCA este obligatorie. Prin intermediul acestui contract de asigurare, persoanele prejudiciate in urma unui accident auto produs din vina conducatorului auto asigurat primesc despagubiri pentru daunele materiale si/sau vatamarile corporale suferite.
Scopul politei este ca persoanele pagubite sa primeasca obligatoriu despagubiri pentru daunele suferite, independent de situatia materiala a celui care a produs paguba.
Potrivit Codului Rutier, soferilor depistati fara RCA li se va retine talonul masinii si placutele de inmatriculare. In 2011, veniturile din subscrieri RCA au cumulat aproape 2 miliarde de lei si au reprezentat un sfert din totalul pietei de asigurari generale si de viata. Alaturi de politele faculative auto CASCO, care anul trecut au generat tot 2 miliarde de lei, cele doua tipuri de contracte de asigurare au o pondere de peste 50% din veniturile industiriei.
Prin practicarea de tarife scazute la RCA, companiile reusesc, pe termen scurt, sa atraga numerosi clienti si, implicit, sa isi majoreze veniturile din subscrieri si cota de piata.
Pe de alta parte, un nivel scazut al preturilor la RCA nu poate fi sustenabil pe termen lung, in conditiile in care cresterea portofoliului de polite va avea ca efect si majorarea frecventei daunelor si a despagubirilor pe care asiguratorul trebuie sa le achite.
In plus, valoarea parcului auto national s-a modificat semnificativ in ultimii zece ani, masiniile fiind mai scumpe, si a condus la cresterea daunei medii.
De asemenea, limitele de despabubire ale politelor RCA au crescut, in acest an, de la 750.000 la 1.000.000 de euro, in cazul daunelor materiale din accidente rutiere, si de la 3,5 milioane la 5 milioane de euro, pentru vatamari corporale si decese.
In 2008, limita de despabubire in cazul daunelor materiale din accidente rutiere era de 150.000 euro, iar la vatamari corporale de 750.000 euro.
In acest context, societatile care practica tarife scazute la politele RCA au inceput sa aiba dificultati in achitarea despagubirilor catre soferii prejudiciati.
Practic, pentru a aduce autovehiculul avariat la starea initiala, soferii prejudiciati au fost nevoiti sa achite din propriul buzunar contravaloarea reparatiilor efectuate in service-urile auto, urmand ca recuperarea banilor de la asigurator sa se faca pe cale amiabila sau in justitie, sau au acceptat de la companie o suma inferioara valorii daunei.
Tergiversarea achitarii daunelor a avut ca efect si cresterea numarului de reclamatii inaintate CSA. Astfel, in 2011, institutia a primit 7.570 de reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor, majoritatea vizand asigurarile auto. Politele RCA si CASCO detin cumulat 89,79% din totalul reclamatiilor, de la 91,52% in 2010.
Totodata, tarifele scazute la RCA atrag dupa sine si pierderi pentru asiguratorii care emit astfel de contracte, cu impact asupra rezultatului net al industriei, care, in ultimii cinci ani, a fost negativ. Anul trecut, pierderile nete ale asiguratorilor au atins 329,7 milioane lei, in crestere de opt ori fata de nivelul consemnat in 2010.
Potrivit CSA, societatile autorizate sa emita RCA sunt ABC Asigurari, Allianz-Tiriac Asigurari, Generali Romania, Asirom, Euroins, Astra Asigurari, Omniasig, Carpatica Asig, Groupama Asigurari, UNIQA Asigurari si City Insurance.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS