Este pentru prima oara in istoria companiei germane cand vanzarile sub brandul BMW depasesc pragul de 1 milion de unitati dupa doar primele sapte luni ale anului.

Si vanzarile competitorilor BMW au crescut semnificativ. Audi a vandut cu 11% mai multe automobile in primele sapte luni din acest an fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 1,01 milioane de masini comercializate, datorita cerererii ridicate pentru modelul A6.

De asemenea, vanzarile Mercedes au urcat cu 13%, la 920.000 de unitati. Directorul de vanzari al companiei, Ola Kaellenius, a explicat ca noile modele compacte si SUV-uri contribuie decisiv la cresterea brandului.

Mercedes a vandut cu 104.000 de unitati mai mult fata de primele sapte luni din 2013, cele ale Audi au urcat cu 101.000 de unitati, iar BMW a consemnat o crestere de 77.000 de autovehicule.

In ceea ce priveste marile piete la nivel global, Audi este lider la vanzari in Europa si China, in timp ce BMW conduce in topul vanzarilor din Statele Unite.

In Europa, Audi a vandut 474.000 de autovehicule in primele sapte luni ale acestui an, cu 7% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. Mercedes se afla pe locul doi, cu 411.178 de unitati vandute din ianuarie pana in iulie, in crestere cu 8% fata de acelasi interval din 2013.

In schimb, BMW nu a depasit pragul de 400.000 de unitati comercializate in Europa, in ciuda avansului de 6% fata de primele sapte luni ale anului trecut, avand 396.066 de masini vandute.

Pe de alta parte, BMW este lider in SUA in randul brandurilor premium, cu 183.791 de unitati vandute in primele sapte luni, cu 12% mai mult decat in aceeasi perioada din 2013. Mercedes s-a clasat pe locul doi, cu vanzari in urcare cu 8% fata de intervalul ianuarie-iulie 2013, la 178.816 de unitati. In pofida avansului cu 13% al vanzarilor, la 98.965 de automobile, Audi ocupa pozitia a patra in SUA, sub Lexus.

Toti cei trei producatori germani au inregistrat cresteri spectaculoase pe piata din China. Audi ramane liderul pietei de automobile premium, cu 316.945 de unitati (+17%) vandute in primele sapte luni ale acestui an. BMW ocupa locul al doilea, cu 245.558 de autovehicule vandute (+22%), in timp ce Mercedes a inregistrat cea mai mare crestere, de 34%, ajungand la 156.843 de unitati comercializate.

BMW este lider mondial pe piata auto premium din 2005, cand a depasit Mercedes, in timp ce Audi ocupa locul al doilea din 2011. Atat Audi, cat si Mercedes au anuntat ca vor sa devina lideri mondiali pana in 2020.