Peste asteptari. Profitul inainte de taxe al BMW a crescut cu 26% in trim. II, la 2,6 mld. euro. Gigantul vinde 4 masini/minut in 2014
Profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) al BMW a crescut cu 26% in trimestrul II, la 2,6 miliarde euro, si a depasit asteptarile analistilor, datorita noilor modele si a vanzarilor mari din China, transmite Reuters.
Vanzarile de vehicule sub brand BMW au urcat cu 8,3%, la un nivel record de 458.000 de unitati. Noile modele, precum coupe-ul serie 4 si compactul serie 2, au contribuit la satisfacerea cererii mari din China si Europa.
Actiunile BMW sunt in crestere cu 2,8% in urma informatiilor, cu mult peste avansul de 0,6% al indicelui DAX al bursei din Frankfurt.
Producatorii de automobile de lux au compensat declinul din ultimii sase ani al vanzarilor auto din Europa, partial datorita cererii de pe pietele emergente. Semnele de incetinire a cererii pe unele dintre aceste piete si redresarea inca fragila din Europa au provocat insa temeri legate de viitorul cererii.
BMW este concurata puternic de companii precum Audi, divizie a Volkswagen, si Mercedes-Benz, detinuta de Daimler.
Gigantul auto a avertizat marti ca incepe sa se faca simtita criza din Rusia. In primele sase luni, nu au avut loc modificari ale livrarilor pe piata din Rusia, dar vanzarile au scazut cu peste 11% in iulie, a aratat directorul general Norbert Reithofer.
Investitiile in noi modele si tehnologie, pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon, vor eroda profitabilitatea in restul anului, care va ramane totusi in intervalul tinta, potrivit directorului general Friedrich Eichiner.
BMW si-a repozitionat treptat cel mai bine vandute modele la nivelul superior al pietei. Astfel, compania a renuntat la versiunile coupe si decapotabile ale seriei 3, pe care le-a inlocuit cu vehicule seria 4, cu preturi de lista mai mari. Producatorul a extins si a innoit si gama de modele offroad. Vanzarile noului model X5, care a intrat in showroom-uri la sfarsitul anului 2013, au crescut cu 29,7% in primul semestru. Vanzarile mari de vehicule offroad vor contribui la compensarea profiturilor mai reduse aduse de masinile mici, precum Active Tourer serie 2 si noile versiuni Mini.
Reithofer a mai spus ca ponderea masinilor de capacitate mai mica, cu marje mai reduse de profit, va creste la peste 40% din vanzarile grupului, de la 25%-30% in prezent.
BMW vrea sa tina sub control costurile de dezvoltare prin colaborarea cu companii concurente. Grupul va continua sa colaboreze cu Daimler la achizitia de componente si urmeaza sa ia o decizie in acest an referitoare la constructia unui automobil sport cu Toyota.
Grupul vrea sa ajunga in acest an la vanzari de cel putin 2 milioane de vehicule, dupa un nivel record de 1,96 milioane de automobile Mini, Rolls Royce si BMW comercializate in 2013. Adica 4 masini vandute pe minut, potrivit Quartz.
BMW a reiterat si obiectivul de crestere a profitului EBIT cu pana la 10% in acest an.
Anul trecut, BMW a fost lider pe piata automobilelor premium, cu 1,65 de milioane de unitati vandute sub brand propriu, fata de 1,57 milioane unitati comercializate de Audi si 1,47 milioane unitati in cazul Merrcedes.