"Stupul de albine i-a inspirat pe ingineri să dezvolte "podeaua-fagure", o podea ultrauşoară a portbagajului care acoperă un compartiment secret şi care poate să susţină de 100 de ori propria sa greutate, un raport rezistenţă-masă mai bun decât al oţelului. Dezvoltată pentru noul SUV Ford EcoSport şi concepută pentru a ascunde elemente de valoare care pot fi fragile, podeaua ajustabilă cântăreşte doar 3 kilograme, dar poate să susţină încărcături de până la 300 de kilograme, mai mult decât greutatea totală a trei bărbaţi de statură medie echipaţi complet cu măşti şi costume apicole", susţin reprezentanţii Ford România într-un comunicat de presă.

Inginerul-şef asistent al proiectului Ford EcoSport, Bettina Veith, afirmă că natura este un imens laborator de inovare, iar animalele - de la albine la termite - sunt cei mai buni ingineri din lume.

"Capacitatea structurilor de tip fagure de a oferi un grad ridicat de rezistenţă fără să pluseze cu o greutate mare a fost deja utilizată cu succes în industria aerospaţială, în aviaţie şi în structura maşinilor sport, ceea ce face ca această alegere să fie una naturală atunci când e nevoie de o platformă super-rezistentă pentru podeaua portbagajului EcoSport", spune inginerul-şef asistent al proiectului Ford EcoSport, potrivit Agerpres.

Pentru a crea "podeaua-fagure", inginerii au intercalat între două straturi uşoare şi rezistente de fibră din sticlă un strat de celule de tip fagure construite din hârtie reciclată şi lipite cu un adeziv pe bază de apă, iar reprezentanţii companiei susţin că această soluţie ultrauşoară oferă beneficii la nivelul consumului de carburant.

Vânzările de SUV-uri Ford la nivel european au depăşit în premieră anul trecut cifra de 200.000 de unităţi. "Până la finalul lunii noiembrie 2017, compania a vândut cu 24% mai multe SUV-uri, inclusiv cu 12% mai multe exemplare EcoSport, cu 25% mai multe exemplare Kuga şi cu 94% mai multe unităţi ale modelului Edge", susţine Ford România.

Fabrica Ford din Craiova a lansat pe 12 octombrie 2017 producţia noului SUV EcoSport pentru piaţa din Europa pentru a acoperi, potrivit companiei, cererea în creştere a clienţilor acestui segment. Pentru producţia noului model, compania a investit la Craiova circa 200 de milioane de euro şi a angajat încă 1.700 persoane, astfel că la finalul anului fabrica avea circa 4.000 de salariaţi.

Fabrica din Craiova este singura unitate Ford unde se va produce modelul EcoSport pentru Europa (cu excepţia Rusiei). În total, fabrica va livra SUV-ul Ford pe 56 de pieţe de pe patru continente. Acestea includ pieţe foarte diverse precum Marea Britanie, Noua Caledonie (Oceania), Turkmenistan (Asia Centrală) sau Africa de Sud.

Alături de noul EcoSport, la Ford Craiova continuă producţia motorului Ford 1.0 EcoBoost, singurul câştigător al titlului "Motorul Internaţional al Anului" timp de patru ani consecutiv.