Financial Times: Porsche va fabrica pentru prima data masini integral in afara Germaniei
Nemtii de la Porsche vor fabrica pentru prima data masini integral in afara Germaniei, odata cu introducerea in productie in 2016 a urmatoarei generatii a SUV-ului Cayenne la fabrica din Bratislava, Slovacia, potrivit Financial Times, citat de Mediafax.
Vanzarile Cayenne reprezinta in prezent circa jumatate din livrarile companiei germane. Decizia a fost luata in cadrul unei reorganizari mai ample a productiei la nivelul Porsche, dar si a grupului Volkswagen, care detine marca.
In prezent, multe dintre componentele Cayenne, inclusiv caroseria, sunt fabricate la Bratislava, dar asamblarea se face la uzina Porsche din Leipzig.
Cele mai multe companii auto germane au renuntat la ideea de a produce in Germania toate masinile si au deschis fabrici in strainatate pentru a fi mai aproape de pietele emergente si pentru a profita de costurile mai reduse.
Porsche a rezistat o buna perioada acestui trend, intrucat eticheta "Made in Germany" a fost considerata o componenta esentiala a identitatii companiei si strategiei de marketing.
Cumparatorii de masini din tarile emergente sunt dispusi sa plateasca preturi mai mari pentru produse de calitate din tari precum Germania, Marea Britanie si Italia, iar producatorii de masini de lux sunt in multe cazuri reticenti sa-si deschida fabrici in tari cu economii emergente. Astfel, Volkswagen a ales anul trecut sa cheltuiasca 800 de milioane de lire sterline pentru modernizarea unei fabrici astfel incat masinile Bentley sa ramana in continuare "Made in Britain", desi ar fi putut construi mai ieftin masina in Slovacia.
Grupul italian Fiat, proprietarul Maserati, s-a angajat de asemenea, in pofida costurilor, sa investeasca in fabricile din Italia.
Fabrica Volkswagen din Bratislava produce SUV-urile mari ale grupului german, precum Touareg si Audi Q7, iar alocarea productiei Cayenne in acelasi loc ar conduce la reduceri de costuri, inclusiv cu forta de munca.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS