În luna iulie, compania de stat ElectroMobility Poland a dezvăluit prototipul pentru un SUV şi hatchback electric marca Izera, modele care ar urma să fie lansate pe piaţă în 2023.

Polonia, cea mai mare economie din Europa Emergentă, speră că tranziţia la automobilele electrice îi va permite industriei sale auto să recupereze decalajul care o separă de statele vecine Cehia şi Slovacia.

Marţi, EMP a informat că viitoarea uzină va fi amplasată la Jaworzno, în regiunea Silesia din sudul Poloniei, şi va crea aproximativ 15.000 de locuri de muncă, dintre care 3.000 la viitoare uzină şi 12.000 în rândul furnizorilor şi subcontractanţilor. Producţia la această uzină ar urma să înceapă în 2024, a adăugat EMP.

"Izera este o oportunitate pentru o industrie auto care funcţionează eficient şi pentru utilizarea potenţialului electromobilităţii, care se potriveşte perfect cu mediul economic al regiunii", a declarat ministrul polonez al Mediului, Michal Kurtyka, potrivit Agerpres.

Însă, chiar dacă autorităţile poloneze mizează pe Izera pentru a fi catalizatorul care ajută sectorul producţiei de componente auto, analiştii avertizează că proiectul este unul riscant, având în vedere că producători auto de talie mondială cu decenii de experienţă produc deja automobile electrice.

Pentru a reduce acest risc, ElectroMobility Poland a precizat că va obţine licenţa pentru platforma viitorului vehicul de la un partener străin, căruia nu i-a dezvăluit însă numele.

Presat să reducă emisiile poluante, Guvernul de la Varşovia a anunţat în 2016 că vrea să aibă un milion de automobile electrice pe drumuri în 2025. Având în vedere că în prezent sunt doar 15.000 de unităţi, obiectivul pare greu de atins, însă oficialii polonezi cred că creşterea interesului în automobilele electrice va duce la o cerere sporită pentru modelele Izera.