Planul Ford pentru a ține pasul cu concurența. Se concentrează pe SUV-uri și camioane și intră pe zona de transport medical și de mărfuri
Ford
Noul șef de la Ford a dezvăluit planul pe care îl are producătorul auto pentru a ține pasul cu schimbările din industrie, informează BBC.
Jim Hackett a anunțat că Ford va muta resursele alocate pentru mașinile tradiționale către SUV-uri si camioane și va investi în același timp în automobile electrice și în servicii tehnologice.
Producătorul american va automatiza, totodată, procesele tehnologice, ceea ce va genera o reducere a costurilor de 14 miliarde de dolari.
Hackett și-a prezentat țintele, după 100 de zile în care a evaluat situația de la Ford. El a devenit șeful companiei în luna mai, după ce l-a înlocuit pe Mark Fields, care a deținut funcția timp de trei ani. Ultimii doi ani din cei trei au fost cei mai profitabili din istoria companiei, dar prețul acțiunilor a scăzut.
Investitorii au fost îngrijorați că Ford nu se mișcă suficient de rapid pe piețe precum China și în zona mașinilor electrice și autonome, pentru a ține pasul cu concurența.
Hackett spune că poducătorul auto trebuie să se automatizeze, să-și simplifice procesele de producție și să investească 7 miliarde de dolari în produse de succes, cum ar fi SUV-uri sau camioane, care au condus în topul vânzărilor din SUA în acest an.
Ford vrea, de asemenea, să-și tehnologizeze mai mult mașinile, urmând ca, până în 2020, 90% din autovehiculele sale să poată fi ușor conectate la telefoane și alte dispozitive mobile.
De asemenea, producătorul american vrea să se extindă și pe alte zone de business, cum ar fi transport medical sau de marfuri și închiriere de mașini.
Ford operează deja un autobuz de navetă între patru orase americane, numit Chariot și intenționează să se extindă și pe această nișă până la sfârșitul anului viitor. În acest sens, compania a semnat acorduri cu mai multe orașe din lume, între care și Mumbai.
Hackett a explicat ca Ford nu s-a concentrat până în prezent pe mașinile electrice din cauza costurilor ridiccate. Dar merge pe parteneriate pe această zonă, cum ar fi cel cu Zotye în China, unde Guvernul a cerut o anumită cotă de mașini electrice la vânzare.
Ford are mari speranțe în China, dar urmărește cu atenie ce se întâmplă în Europa, unde afacerile americanilor au fost afectate de Brexit și de prabușirea lirei sterline.
Pe acelasi subiect: