Piata auto romaneasca a crescut in 2014, dupa sase ani de declin. Producatorii auto au fabricat aproape 400.000 de masini, cele mai multe Dacia Duster si Logan
Uzina Dacia de la Mioveni. Foto: Mediafax
Piata auto romaneasca a crescut in 2014, dupa sase ani de scaderi accentuate, vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale urcand cu 21,5%, la 100.330 unitati, dar livrarile sunt departe de recordul din 2007, productia a scazut cu 4,8% fata de 2013, iar exporturile au urcat cu doar 0,4%.
"In continuare vanzarile sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, acestea reprezentand 73% din vanzari. In interiorul acestei valori medii anuale ar fi de remarcat faptul ca ponderea achizitiilor realizate de catre persoanele fizice a scazut de la 41% in luna mai la 15% in luna decembrie. Aceasta fluctuatie se datoreaza in mod evident programului Rabla, a carei perioada de maxim a fost mai-iulie. (...) Doar circa 25% din vanzarile catre persoane fizice nu au fost realizate prin Programul Rabla, respectiv circa 5.600 unitati", se arata intr-un comunicat al Asociatiei Producatorilor si Importatorilui Auto (APIA).
Reprezentantii asociatiei remarca, de asemenea, ca anul trecut inmatricularile de autoturisme rulate au scazut cu 1% (1.900 unitati) comparativ cu anul 2013, dar raman la cote ridicate fata de nivelul autovehiculelor noi, fiind de circa trei ori mai mari.
In anul 2014 au fost fabricate in Romania 391.434 de autovehicule, cu 4,8% mai putin decat in 2013. Dintre acestea, 338.593 unitati (86,5%) sunt produse de Dacia, 52.829 (13,5%) de Ford si 12 unitati de catre Roman Brasov. In functie de model, cele mai mari volume in 2014 le-au inregistrat Dacia Duster (174.077 unitati), Dacia Logan (77.427 unitati), Ford B-MAX (52.829 unitati), Dacia Sandero (47.475 unitati) si Dacia Logan MCV (42.614 unitati).
Anul trecut au fost exportate 364.251 unitati, mai multe cu 0,4% fata de anul 2013. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster, cu 165.718 unitati, urmat de Dacia Logan, cu 66.436 unitati, si Ford B-MAX, cu 52.824 unitati.
In privinta vanzarilor, datele APIA arata un volum de 100.336 unitati si un avans de 21,5% fata de 2013. Pe categorii, autoturismele inregistreaza o crestere de 20,5%, iar vehiculele comerciale una de 26,1%.
La autoturisme, topul pe marci este condus de Dacia, cu 26.918 unitati vandute (32,5% din total), urmata de Volkswagen (8.674 unitati / 10,5%), Skoda (7.770 unitati / 9,4%), Renault (5.750 unitati / 6,9%), Ford (5.569 unitati / 6,7%) si Opel (3.605 unitati / 4,4%).
Cel mai bine vandut model pe piata romaneasca a fost Dacia Logan (11.285 unitati), urmat de Dacia Duster (5.796 unitati), Dacia Sandero (4.957 unitati), Skoda Octavia (3.473 unitati) si Volkswagen Golf (2.739 unitati).
"Majoritatea segmentelor au inregistrat cresteri importante (20% - 25%), scaderi consemnandu-se la clasa monovolum (-5,5%) si pe segmentele care cuprind autoturisme aflate in gama de pret superioara (Executive - 8,1% si Sport - 36,4%). In functie de tipul de combustibil, consemnam o pondere de 56,5% pentru motoarele diesel, in crestere fata de 2013, cand aceasta era de 53,7%. Sunt 8 marci si respectiv 7 modele din primele 10 care au o pondere a vanzarilor cu motorizari diesel, peste ponderea medie a vanzarilor totale (56,5%), unele modele avand ponderi ale motorizarii diesel care depasesc 75% din vanzarile totale ale respectivului model", arata APIA.
Autoturismele echipate cu motoare Euro 6 au reprezentat anul trecut circa 6% din vanzari.
APIA noteaza totodata ca 30% din masinile vandute in Romania sunt de provenienta autohtona, 18% sunt importate din Germania, 9,5% din Cehia, 9,4% din Spania si 8% din Franta.
Asociatia cere de asemenea dezvoltarea infrastructurii pentru combustibilii alternativi si stimularea achizitiei de autovehicule care incorporeaza tehnologii avansate.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent


Ultimul Vermeer />
RSS