Piata auto din Romania a scazut in octombrie cu 17,5%, cea mai abrupta contractie din regiune
Inmatricularile de autoturisme noi din Romania au scazut cu 17,5% in luna octombrie fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, la circa 5.600 unitati. Este cea mai abrupta contractie din Europa Centrala si de Est si cea mai proasta evolutie din UE cu exceptia Ciprului, potrivit datelor ACEA.
Numarul inmatricularilor de autoturisme noi din Romania au coborat de la aproximativ 6.800 la 5.600 unitati in luna octombrie, se arata in comunicatul Asociatiei Constructorilor Europei de Automobile, transmis de Mediafax.
Piata auto europeana a crescut pentru cea de-a doua luna consecutiv, cu 4,7%, de la 959.800 la 1,004 milioane unitati, in principal datorita revenirii puternice a pietei spaniole ca urmare a masurilor de stimulare a vanzarilor de automobile, adoptate de guvern.
Europa Centrala si de Est
Numarul inmatricularilor din Ungaria a urcat in octombrie cu 26,7%, la 5.100 unitati, in timp ce Polonia a consemnat o crestere de 19,3%, la 26.300 masini. Bulgaria a urcat cu 11,6%, la 1.687 unitati.
In Cehia, livrarile au scazut cu 3,9%, la 15.300 inregistrari, iar in Slovenia si Slovacia au crescut cu 23,1%, respectiv 37,6%.
In primele 10 luni ale anului, piata romaneasca a scazut cu 16,5%, de la 55.900 la 46.700 unitati.
Livrarile la nivelul UE au coborat cu 3,1% de la inceputul acestui an, de la 10,327 milioane la 10 milioane unitati.
Germania, cea mai mare economie europeana, a afisat o crestere de 2,3% a numarului inmatricularilor de automobile noi in octombrie, la 265.400 unitati.
Spania a inregistrat cea mai puternica crestere in randul pietelor dezvoltate, de 34,4%, la 60.300 unitati.
In Franta, livrarile au urcat cu 2,6%, la 166.500, iar in Italia au scazut cu 5,6%, la 110.800.
Topul marcilor
Dacia a inregistrat in octombrie una dintre cele mai solide cresteri din UE. Inmatricularile au crescut cu 16,8%, de la 21.000 la 24.500 unitati.
Renault a consemnat de asemenea o revenire solida, cu o crestere de 14,1%, de la 63.600 la 72.600 unitati. Astfel, livrarile de automobile ale grupului in UE au urcat cu 14,8% in octombrie, de la 84.600 la 97.200 unitati.
Skoda, controlata de grupul german Volkswagen, a inregistrat o crestere de 23,7%, de la 36.700 la 45.400 unitati.
Volkswagen ocupa prima pozitie in Europa in topul producatorilor, cu 258.000 de automobile livrate in octombrie, in urcare cu 5,8%, urmat de PSA Peugeot Citroen, cu 117.000 unitati (-0,9%), Renault, General Motors, Ford, BMW, Fiat, Daimler, Toyota, respectiv Nissan, partenerul de alianta al Renault.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS