Piața auto din România a scăzut cu aproape 30% și doar automobilele electrice sunt pe creștere. Ce mașini ”verzi” și-au cumpărat românii
Masini electrice
Vânzările de autovehicule au scăzut în România cu 28,7% în primele zece luni ale anului, comparativ cu intervalul similar din 2019, marjă în care însă automobilele electrice sunt pe creştere de 67,7%, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
La nivel sectorial naţional, topul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus, în continuare, la zece luni de Dacia - cu 31.814 de unităţi, marcă urmată de Renault - cu 8.712 de unităţi, Volkswagen (8.688), Ford (7.591), Skoda (7.528) şi Hyundai (5.738).
Potrivit sursei citate, în octombrie, autoturismele (care reprezintă circa 85% din total) au înregistrat un volum de 12.420 de unităţi, cu 17,9% mai mare decât în luna similară din 2019. Evoluţia pe ansamblul primelor zece luni ale anului relevă faptul că autoturismele înregistrează un volum total de 96.047 de unităţi, corespunzător unei scăderi de 27,8% în raport cu perioada similară din anul precedent.
În clasamentul autoturismelor, în intervalul ianuarie - octombrie, Dacia deţine supremaţia, cu 30.196 de unităţi, în scădere cu 26% faţă de datele din 2019 şi cotă de piaţă de 31,4%. Ierarhia continuă cu Skoda, care înregistrează 7.528 de unităţi (-27,9% şi o cotă de 7,8%),Volkswagen - cu 7.424 unităţi (-16,4% şi o cotă de 7,7%), Renault - cu 7.367 de unităţi (-33% şi cotă de 7,7%) şi Hyundai - cu 5.738 de unităţi (-14,4%, cotă de piaţă de 6%).
De asemenea, pe modele, cu cele 14.064 de unităţi înmatriculate, din ianuarie până în octombrie, Dacia Logan este pe primul loc, dar în scădere cu 35,2%, comparativ cu anul trecut. Clasamentul continuă cu Dacia Sandero (7.419 unităţi, +0,6%), Dacia Duster (7.067, -24,4%), Renault Clio (3.134, -29,4%) şi Skoda Octavia (2.609, -38%).
În funcţie de tipul de combustibil, pe ansamblul întregii perioade analizate, ponderea autoturismelor diesel a crescut uşor, de la 26,3% anul trecut la 26,9%. Autoturismele pe benzină continuă să deţină cea mai mare cotă în piaţă, respectiv de 66,5% din total.
Totodată, autoturismele electrice şi hibride au consemnat, la zece luni, un volum în creştere de 15,1%, în comparaţie cu perioada similară a anului trecut. Pe subcategorii, vânzările de maşini full electrice au crescut cu 54,4% şi cele hibride plug-in cu 19,1%. Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică înregistrează o evoluţie negativă (-3,5%).
Cele mai comercializate modele ecologice în România, în primele zece luni ale anului, au fost: Renault (493 de unităţi), Skoda (365),Volkswagen (283), Hyundai (234) şi BMW (187).
O altă analiză evidenţiază evoluţia autoturismelor cu tracţiune integrală (4x4). Acestea reprezintă 19,8% din totalul achiziţiilor, după primele zece luni ale anului, pe un volum total de 19.061 de unităţi, inferior cu 27,2% celui consemnat în aceeaşi perioadă din 2019.
În privinţa tipului de proprietari, trendul rămâne favorabil persoanelor juridice, care acoperă 54% din totalul achiziţiilor de autoturisme.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS