Din totalul livrarilor de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale), primele au inregistrat un salt, in septembrie, de 13,5%, segmentul reprezentand 82% din total (69.659 unitati). 

"In continuare, vanzarile pe piata din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind, in primele 9 luni din 2015, de 73%, in continua scadere fata de situatia din urma cu 4 luni (cea la luna mai), cand ponderea era de 81%. Este evident ca, incepand cu luna octombrie, impactul Programului 'Rabla' asupra vanzarilor incepe sa scada, volumele inregistrate pe segmentul persoanelor fizice fiind luna de luna mai mici (38% in luna mai, 33% in septembrie), desi tichetele disponibile prin Programul Rabla sunt inca suficiente (19.500 rezervari la 8 octombrie, din cele 25.000 disponibile)", noteaza Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile. 

In ceea ce priveste segmentul autovehiculelor rulate, statistica releva faptul ca, in primele trei trimestre din 2015, acestea au consemnat un avans de 12,5%, comparativ cu perioada similara din 2014, respectiv 180.000 de unitati fata de aproximativ 160.000. 

La capitolul productie nationala, in septembrie 2015, s-au inregistrat 41.784 de autovehicule, cu 18,4% mai putine decat luna similara din 2014.

Per total, in perioada ianuarie - septembrie 2015, productia totala de autovehicule s-a situat la 298.355 de unitati, in crestere cu 3,8% fata de perioada similara din anul precedent.

Dintre acestea, 259.570 unitati au fost produse de Dacia si 38.785 de catre Ford. 

Volumele cele mai mari le-au inregistrat modelele Dacia Duster (125.457 unitati, +5,1%), urmate de Dacia Logan (58.594 unitati, -4%), Dacia Sandero (44.476 unitati, +35,8%), Ford B-MAX (38.785 unitati, -10,5%) si Dacia Logan MCV (30.773 unitati, +0,3%). 

Totodata, in primele noua luni ale anului, au fost exportate din Romania 269.964 de autovehicule, mai mult cu 1,4% fata de perioada similara din 2014.

Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (119.444 unitati), urmat de Dacia Logan (43.051 unitati), Dacia Sandero (40.135 unitati), Ford B-MAX (38.786 unitati) si Logan MCV (28.548 unitati).

Practic, circa 93% din productia nationala realizata in intervalul ianuarie - septembrie a fost exportata, in timp ce pe piata interna au ajuns doar 7,7% din acestea. 

In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piata cu o pondere care, la noua luni, ajunge la 54%, in continua scadere de la inceputul anului 2015, dupa ce, in ianuarie, motorizarile diesel reprezentau 67,4% din piata. 

Potrivit APIA, pe plan european se observa, de asemenea, cresteri consistente ale livrarilor de autovehicule, in septembrie 2015 fata de septembrie 2014, majoritatea statelor membre UE inregistrand, la noua luni, majorari importante pe segmentul de autoturisme: Germania (5,5%), Marea Britanie (7,1%), Franta (6,3%) si Italia (15,2%). 

APIA considera ca, in urma evolutiei din primele 9 luni, cu crestere consistenta in septembrie (+12%), este foarte posibil ca volumul total al vanzarilor de autovehicule pentru intreg anul 2015 sa atinga cifra de 112.000 unitati, din care circa 91.000 autoturisme si circa 21.000 vehicule comerciale (microbuze, comerciale usoare si grele).