Partenerii chinezi ai Volkswagen au copiat motoarele nemtilor. “Este o catastrofa!”, sustine conducerea VW
Partenerul chinez al Volkswagen (VW) in China, FAW, este suspectat ca a utilizat fara autorizatie brevete apartinand constructorului auto german, potrivit cotidianului german Handelsblatt, scrie Mediafax.
Timp de mai multe luni, FAW, partenerul VW intr-o companie mixta, a procedat la un spionaj "sistematic si planificat" pentru copierea motoarelor si cutiilor de viteza ale grupului german, potrivit unor surse citate de Handelsblatt.
Compania chineza intentiona sa comercializeze un automobil echipat cu aceste componente in Rusia si sa concureze astfel modelele Volkswagen si ale diviziei cehe Skoda.
"Este pur si simplu o catastrofa", a declarat un membru al conducerii VW.
Un purtator de cuvant al VW a declarat ca grupul va analiza intens problema, adaugand ca VW a colaborat foarte bine in ultimii ani cu partenerul chinez FAW.
Pana nu demult, constructorul german a constatat doar ca masinile partenerului chinez seamana mult cu cele ale VW, a relatat publicatia. La sfarsitul lui 2010 insa un prim caz a trezit suspiciunile VW, dupa ce FAW a fost suspectata de copierea planurilor unui motor care intra in componenta automobilelor Polo si golf.
Directorul general al FAW, Xu Jianyi, s-a angajat sa puna capat acestor practici, argumentand ca reproducerea planurilor motoarelor VW a fost o eroare individuala. Handelsblatt a relatat ca producatorul chinez a infiintat totusi o uzina in China pentru copierea motoarelor, iar productia a inceput deja.
La momentul respectiv, conducerea VW a decis sa nu depuna plangere impotriva partenerului sau, pentru a nu-si fragiliza prezenta pe piata chineza.
FAW si VW sunt aliati din 1991 prin intermediul unei companii mixte care detine uzine la Changchun si Dalian, in nord-estul Chinei, si la Chengdu, in centru. In luna aprilie, cele doua parti au decis sa isi prelungeasca parteneriatul cu 25 de ani.
In 2011, Volkswagen a vandut 2,26 milioane de masini in China, care a devenit principala sa piata de export. Grupul german mai detine o alta companie mixta in China, mai veche, cu constructorul chinez SAIC.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS