"Cea mai sfanta" masina din lume. Este un M Klasse si are tron
Noua luni s-a lucrat la unul dintre simbolurile cult ale papalitatii moderne. Dieter Zetsche, CEO Daimler AG, i-a livrat personal Cardinalului Ratzinger noul Papamobil.
Masina este un M Klasse, cu alt interior, adaptat altor nevoi si cu un design sobru. In comparatie cu modelul trecut, cabina vitrata este mult mai mare si accesul in ea se face mai usor. Tronul, elementul central si cel mai important, este imbracat in piele alba si are brodata stema Vaticanului.
Culoarea Papamobilului este alb de diamant.
In timp ce inaltimea generala a fost redusa pentru facilitarea imbarcarii in avion, inaltimea spatiului destinat strict Cardinalului a crescut un pic.
Productia celui mai important M Klasse a durat noua luni. Mercedes asigura transportul liderilor Bisericii Catolice de 80 de ani incoace. Primul model pentru un Papa a fost Nurburg 460 Pullman Saloon (Papa Pius al XI-lea, in 1930). In 1960, Papa Ioan al XXIII-lea a primit un 300d Landaulet cu transmisie automata. Imediat, Papa Paul al VI-lea a avut de la Mercedes un 600 Pullman Landaulet, apoi un 300 SEL. Din 1980, Papa Ioan Paul al II-lea a avut celebrul Papamobil G-Klasse. Pana la primirea acestui nou Papamobil, Cardinalul Ratzinger le-a folosit pe cele care au ramas in "garajul" Vaticanului. Cand ies din uz, Papamobilele sunt expuse in muzeele de la Vatican si din Stuttgart (Mercedes).