Oficial. Tarile cu cel mai poluant trafic in Europa. Bulgaria, Estonia si Letonia ne-au luat
Emisiile au fost sub cota estimarilor de la inceputul lui 2014.
Emisiile de dioxid de carbon si de alti compusi din reziduurile procesului de ardere sunt prioritate in institutiile europene. Target-ul pentru decembrie 2014 l-a depasit chiar pe cel fixat pentru sfarsitul lui 2015. Adica avem un an in fata prognozelor.
In 2014, cele aproximativ 12,5 mil. de masini nou-inregistrate in UE au poluat in medie cu 2,6% mai putin decat in 2013. In cifre specifice asta inseamna ca masinile au emis in atmosfera 123.4g CO2/km. in medie, cu 6,6 g mai putin decat a fost prevazut pentru decembrie 2015.
Cel mai curat trafic a fost in Olanda, Grecia si Portugalia, tari in care multa lume merge cu scutere si cu biciclete. In partea poluata a clasamentului sunt Estonia, Letonia si Bulgaria. Pana in 2021, masinile noi, vandute in Uiunea Europeana, trebuie sa emita in medie maximum 95g CO2 / km.
Martin Adam, reprezentant EEA (European Economic Area) cu poluarea a spus ca economia de emisii nocive nu e rezultatul vanzarilor mai mici cat e efortul producatorilor care fac masini din ce in ce mai verzi. In 2007 se vindeau 15.5 mil. masini in UE, cu 20% mai mult decat azi.
Dacia si Skoda sunt brand-urile care au restaurant cel mai mult mult piata cu masini accesibile, iar guvernele au ajutat si ele industria cu subventii pentru cumparatori. Tot presedintele EEA a zis ca datele colectate si rezultatele sunt strict pe 2014 si ca nu stie daca pretul mic al benzinei din ultimele luni va strica media de poluare din 2015.
Pentru 2014, EEA a supervizat procesul de colectare a datelor. Daca media nu e facuta cu variabile reale si corect notate pot fi diferente intre 20 si 30% comparativ cu realitatea. Orice datliu conteaza cand mergi cu masina, de la modul in care accelerezi si franezi, pana la numarul de oameni din masina, geamurile deschise sau aerul conditionat pornit.
Organizatia ecologista Transport & Enviroment a acuzat producatorii de masini ca falsifica testele de consumuri cand lanseaza masini noi si ca datele din cartea masinii sunt ireale. Dupa cifrele producatorilor, masinile noi din 2014 consuma in media 5 l/100 km in regim mixt (oras-afara). In lumea reala, media este de 6.5 l/100 km, cu 30% mai mare. La media de km pe care o face un sofer in Uniunea Europeana, asta inseamna costuri totale extra de 500 de euro pe an pentru fiecare conducator.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



.jpg?fm=jpg&q=80&fit=max&crop=2585%2C1649%2C0%2C0&w=1280)
RSS