Desi ar fi fost mai logic sa fi lansat masina aproape de casa, la Geneva, Porsche a asteptat America pentru modelul de top al companiei in 2015.

Asta pentru ca piata de acolo e una din cele mai importante pentru masinile germane sport si scumpe.

De la reinventarea Porsche in 1997, pana azi, americanii au cumparat de 4 ori mai multe Porsche-uri si au ajuns in 2014 la 47.000 de unitati doar in SUA (fara Canada).

Acum, Boxster Spyder trebuie sa fie noul obiectiv al chirurgilor plasticieni din SUA. Designerii au ramas la acelasi plafon retractabil doar cu mana. Pare ceva desuet ca in 2015 sa nu ai un buton care sa faca asta in maximum 15 secunde, dar e traditia la care tin nemtii.

Asta se intampla si cu transmisia, doar manuala cu 6 trepte pentru acel feeling sport primar, in care nu se baga nici o electronica peste deciziile tale.

Suspensia este mai jos cu 2 cm in comparatie cu un Boxster “de linie”, franele sunt transplantate de pe Carrera S, directia e mai ascutita, iar motorul de 3.8 litri scoate 380 de cai. Este cel mai puternic si rapid Boxster.

Atinge 100 km/h in 4.3 secunde si 250 de km/h viteza maxima. Dintre modelele obisnuite, versiunea GTS (330 CP) cu transmisie automata atinge 100 km/h in 4.9 secunde.

Bineinteles ca fiind un roadster, portbagajul e in fata si nici nu ni-l putem imagina altfel la o masina cu design care inca mai are elemente de la modelul 718 Spyder din 1960.

Nemtii au republicat istoria si inauntru. Varianta standard nu are aer conditionat si nici macar radio pentru o greutate cat mai mica, exact cum scapau de lucrurile "inutile" si in anii 60.

Pentru banii corecti, aceste dotari se pot adauga. In SUA, noul Boxster Spyder se vinde din toamna. In Germania, acolo unde e mai important pentru unii dintre noi, masina intra pe piata din iulie, la 80.000 de euro pret de plecare.

Duminica in ProMotor, de la 10.00 pe Sport.ro, vedeti Porsche Boxster Spyder si cele mai importante masini care se lanseaza la New York