Codurile de bare patrate, care pot fi scanate cu ajutorul telefoanelor mobile, sunt proiectate in acest caz ca sa vina in ajutorul pompierilor si al paramedicilor, pentru a fi informati mai bine, atunci cand sunt chemati sa vina la locul unui accident rutier.

Scanarea codului directioneaza smartphone-ul pe o pagina web in care se explica felul in care trebuie manipulat fiecare tip de autovehicul, pentru a elibera pasagerii din interior.

Pana acum, daca o masina era prea avariata, cei de la serviciile de urgenta trebuiau sa transmita numarul de inmatriculare ca sa obtina detaliile necesare, lucru care ingreuna operatiunea si marea timpul de asteptare, sustin cei de la Daimler. Firma a anuntat ca renunta la drepturile de patentare a inovatiei, pentru ca toata lumea sa o poata folosi gratis.

Sistemul da informatii despre localizarea airbag-urilor, a bateriei, rezervoarelor, cablurilor electrice, cilindrilor de presiune si a altor componente, iar in cazul automobilelor hibrid, asupra locului unde se afla bateriile aditionale si cablurile de inalta tensiune. Datele pot salva vieti, pentru ca intr-o situatie de urgenta fiecare actiune conteaza si fiecare secunda este pretioasa”, se arata intr-un comunicat de presa emis de companie.

Ideea a luat nastere in urma unei campanii a clubului nemtesc de automobile Adac, care incurajeaza soferii sa pastreze la bord o foaie cu o asa-numita “harta de salvare”, care sa dea informatii despre felul in care trebuie actionat in cazul unui accident, in functie de masina.

Aceasta nu este prima data cand astfel de informatii sunt oferite in sistem digital. Moditech, Field Applications si Extraction Zones se afla printre companiile care ofera deja o serie de date schematizate despre masini, care pot fi folosite in cazul situatiilor de urgenta. Codurile QR au insa avantajul ca cei ajunsi la fata locului nu trebuie sa mai faca singuri legatura intre tipul masinii si diagrama corespunzatoare din aplicatie, totul desfasurandu-se automat.

Comisia Europeana are insa planuri si mai mari, pe care intentioneaza sa le puna in aplicare pana la sfarsitul acestui deceniu. Este vorba despre un sistem numit eCall, prin care un numar de urgenta este apelat automat atunci cand are loc un accident grav. eCall, aflat deocamdata doar in stadiul de propunere, ar trimite informatii despre localizarea masinii, tipul acesteia si alte date folositoare, chiar daca soferul este inconstient.