Masinute de criza: consuma doar 2% la suta de kilometri si pot fi conduse fara permis VIDEO
In anii crizei, masinile care consuma putin ies mereu in fata, mai ales daca sunt micute si n-au nevoie de prea mult spatiu de parcare. Specialistii le numesc "micro-car" si le intalnim tot mai des pe sosele. Nu consuma mai mult de doi litri la suta de kilometri, iar cel de la volan nu are nevoie de permis. Totusi, proprietarii nu pot cere de la un asemenea model performante si siguranta, ca autoturismele clasice.
Pare o gargarita ratacita pe sosea. Totusi, este o masina. Costa, la mana a doua, pana in 2000 de euro si se poate conduce fara carnet de la 16 ani, cu un atestat de cunoastere a legislatiei, ca la scuter.
Cei mai multi soferi se plang ca in orasele mari nu exista suficiente locuri de parcare. Ei bine, pentru cei care au o masina ca aceasta nu exista probleme. Este foarte mica si poate fi parcata in locuri foarte inguste.
Mircea Chiorean este din Cluj si de curand si-a cumparat un asemenea model, la mana a doua, cu 1.700 de euro. "Imi consuma 2,5 litri la suta de kilometri, ma misc foarte usor cu ea prin oras", spune acesta.
Inca un domn din Oradea a ales o masina de dimensiuni reduse, ca sa se poata strecura mai usor prin trafic. Este incantat ca o poate parca usor.
"-De cati metri ati avut nevoie ca sa parcati?
- Pai, cam aproximativ 170 de centimetri, deci atata ar fi spatiul suficient pentru parcare", spune soferul Iosif Koszegi.
Masina de dimensiuni reduse este si preferata liceenilor care n-au implinit 18 ani. "Am vorbit cu tata si a fost de acord sa mi-o cumpere", spune Claus Barladeanu. L-a costat doar 2.500 de euro.
La atatea avantaje sunt desigur si inconveniente. Intr-o astfel de masina nu esti prea sigur in trafic, mai ales cand te intalnesti cu...regii soselelor.
Masina atinge 60 de kilometri la ora si se fabrica in China, India dar si in Europa si America.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS