De aproape 1 an, un client priveste neputincios la masina lui devenita acum un morman de fiare. Desi politia rutiera nu l-a gasit vinovat, asteapta acordul companiei de asigurari, pentru inceperea reparatiilor.

"Face omul toate eforturile ca sa isi cumpere masina si apoi trebuie sa o cumpere a doua oara pentru firma de asigurari care nu vrea sa o despagubeasca", spune Ion Lupsa, asigurat.

Radu Soponar, administratorul service-ului confirma situatia:

"Exact peste 2 luni de zile va fi un an de cand masina este in aceeasi stare, cu devizul intocmit, cu nota de comanda facuta, dar fara acordul de a incepe reparatia"

Pentru ca aceste situatii sa nu se mai repete, deputatii propun Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor ca firma de asigurari sa suporte chiria unei masini pe toata durata investigarii unei posibile fraude.

"In cazul in care doresc sa faca investigatii aprofundate, sa-si asume si ei riscul platii inchirierii unei masini pentru clientul asigurat", propune Cristian Muntean, presedinte Asociatia Service-urilor Independente.

Pe de alta parte, Cristian Constantinescu, presedinte Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare argumenteaza:
"Ganditi-va ca fiecare societate de asigurare ar trebui sa isi creeze o flota de autovehicule. Este un cost substantial care nu poate fi acoperit astfel decat prin majorarea primei de asigurare".

Asiguratorii spun ca multi isi declara masinile lovite, mai ales ca valoarea lor a scazut.

"Tentatia poate fi mare pentru unii de a obtine diferenta dintre suma asigurata pe polita si valoarea reala a masinii din momentul accidentului", spune Madalin Rosu, sef serviciu daune companie de asigurari.

Asiguratorii avertizeaza ca un caz dovedit de fraude poate fi inaintat instantei, fiind considerat o tentativa de inselaciune.