Masina viitorului franeaza singura si ne fereste de accidente. Sistemele inteligente ar putea fi produse si-n Romania
Desprinsa parca din filmele SF, masina viitorului care merge singura nu mai este un vis atat de indepartat. Multe autoturisme aflate pe piata sunt deja dotate cu sisteme inteligente, care stiu sa franeze singure, daca apare un obstacol, si mentin directia de mers atunci cand soferul pierde controlul. In plus il ajuta si la parcare, unde sa recunoastem, multi conducatori auto sunt corijenti.
Aceasta masina este un model de serie si are in dotarea standard un sistem numit "city safety", prin care franeaza fara interventia soferului, cand intalneste un obstacol. Un alt model poate fi setat in asa fel incat sa incetineasca, sa franeze si sa porneasca odata cu autoturismul aflat in fata.
"Masina s-a oprit si sta fara ca eu sa pun piciorul pe acceleratie sau pe frana. In momentul cand traficul isi reia cursul pleaca si masina mea fara ca eu sa apas acceleratia", explica soferul.
Mai mult decat atat, autoturismul este dotat cu un sistem de camere care inregistreaza in permanenta benzile de pe sosele. Daca soferul depaseste linia fara sa semnalizeze, automobilul isi redreseaza volanul automat pentru a evita pericolul. "Ma duc spre parapet, iau mana si masina ma aduce la loc. Ma duc din nou, poate depasesc banda si ma aduce la loc", adauga conducatorul automobilului.
Astfel de sisteme inteligente ar putea fi produse si in Romania. "Primul pas e sa facem o masina care sa poata functiona autonom 10 secunde. Incercam sa punem toate aceste sisteme la un loc, iar peste cativa ani speram sa avem aceasta masina pe drum. Deja facem teste pe mai multe autostrazi din America", precizeaza Christian von Albrichsfeld, director general in cadrul companiei Continental.
Daca masina care isi duce singura pasagerii la destinatie, fara interventia soferului n-a aparut inca, constructorii au rezolvat problema parcarii. "Ideea e ca, in primul rand, imi gaseste un loc de parcare, in care eu s-ar putea sa nu fiu sigur ca intru, dupa care ma si ajuta sa parchez .Si ma ajuta in partea cea mai grea a parcarii: manevrarea volanului. Eu trebuie in continuare sa accelerez si sa franez, dar asta se presupune ca as putea sa fac sigur ca sofer."
Un alt model de autoturism are o camera care inregistreaza toate semnele de circulatie si adapteaza viteza in functie de ele.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS