Marile companii isi invata angajatii cum sa scada consumul de benzina cu pana la 20%. Reguli simple la indemana oricarui sofer
Ce-ati zice daca ati face economie la benzina de 20 la suta? Si nu cu vreun dispozitiv miraculos, ci doar prin cateva reguli de "condus economic" pe care orice sofer ar trebui sa le aplice. Tot mai multi angajati ai companiilor mari de la noi invata aceste principii la cursurile platite de firma.
Pentru ca scad cheltuielile cu flota de masini, banii se duc in majorari salariale, sustin patronii. Condusul economic inseamna carburant mai putin, dar si piese si motor mai putin uzate. Iata cateva sfaturi.
Reducerea cu orice pret a consumului de carburant inseamna automat defectiuni la motor, dupa un timp. Tocmai de aceea si uzura pieselor trebuie redusa cand vorbim de un condus economic. Tot mai multe firmele isi trimit angajatii la astfel de cursuri pentru ca, spun instructorii, multi romani cred ca atunci cand se urca in masina de serviciu pot coduce haotic si neglijent.
"Atunci cand vedem un semnafor la distanta la 500 de metri ca este rosu, nu acceleram incontinuu si cand ajungem langa el franam. Vedem ca e rosu din timp, facem frana de motor, franam, nu utilizam prea mult placutele de frana", explica Vali Porciseanu, campion national la raliu si instructor auto.
Economie la volan inseamna ca soferul stie cum functioneaza masina, citeste si respecta indicatiile din cartea tehnica, de unde afla care sunt puterea si turatia optime pentru un consum de carburant cat mai redus.
Nu lasati motorul sa se incalzeasca stand pe loc. Porniti imediat si nu uitati ca mersul cu farurile aprinse pe timpul zilei (cu exceptia modelelor care au automata aceasta optiune) costa pana la 0,2 litri de carburant suplimentari la o suta de kilometri. Oprirea timp de 20 de secunde a motorului la semafor este si ea indicata.
Reprezentantii companiilor spun ca intr-un an de zile dupa ce angajatii lor au facut un astfel de curs de condus economic, la o flota de 50 de masini cheltuielile cu carburantul si intretinerea au scazut cu 40%.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS