Luxul nu cunoaste criza. Vanzarile de masini pentru care doar asigurarea face cat o jumatate de garsoniera au crescut cu peste 25% VIDEO
Se vand tot mai putine masini noi, dar nu vehicule de lux. Criza nu s-a apropiat de acest segment din piata auto. Vanzarile sunt estimate de unii specialisti la peste 300 de milioane de euro. In primele patru luni din acest din acest an piata masinilor scumpe a crescut cu pana la 26%, iar unii dealeri se asteapta la incasari duble in 2012.
In primele patru luni in Romania s-au vandut 1 Lamborghini de 380.000 de euro, 2 Ferrari, 2 Bentley Continental GT, 2 Porche Panamera si 1 Jaguar XKR. Iar lista continua. Dealerii spun ca se asteapta la vanzari mult mai mari fata de anul trecut.
Multi nu si-ar permite sa plateasca nici impozitul pentru astfel de masini, care poate ajunge si la 2.000 de euro pe an. Cat priveste asigurarea Casco, in unele cazuri face cat jumatate dintr-o garsoniera. Adica in jur de 15.000 de euro, pentru un Ferrari.
Piata masinilor de lux scoate la iveala si o mare problema a economiei romanesti: noi nu producem bunuri cu valoare adaugata mare. Pentru fiecare roman care cumpara un astfel de bolid, Romania trebuie sa vanda 18 Logan-uri in afara tarii pentru a echilibra balanta comerciala.
Noi am ratat ocazia sa producem masini scumpe la noi in tara pentru ca nu avem infrastructura suficient de buna. Asa ca atat Audi, cat si Mercedes au preferat sa investeasca sute de milioane de euro in Ungaria, unde au creat noi de locuri de munca.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS