Anul acesta, la targul de electronica din Las Vegas, Audi a prezentat farurile care vor fi puse pe toate masinile incepand cu noul A8. Folosesc tehnologia Matrix si comuta de la sine intre faza scurta si cea lunga.

Niste senzori si camera-radar constata daca noaptea pe drum se apropie alte masini din sens invers. Cand e sesizata apropierea unui autoturism pe contrasens, LED-urile nu trec pe faza scurta, ci isi regleaza intensitatea, neexistand practic un nivel standard pentru fiecare faza (scurta si lunga). LED-urile revin la intensitatea de faza lunga dupa ce masinile se intalnesc.

Legea de circulatie din 1968 spune ca masinile trebuie sa aiba un comutator strict intre cele doua pozitii – faza lunga si faza scurta. Adica sa existe doua nivele clar deosebite, nu ceva intre. Practic, noile faruri Audi Matrix sunt undeva la mijloc, intre cele doua faze si isi tot modifica intensitatea in raport cu apropierea masinii de pe sens opus.

Stephen Berlitz, sef Audi pe inovatie in lumini, a spus ca noile tehnologii sunt suficient de destepte sa-si faca treaba foarte bine. Problema va fi discutata si de SAE (Society of Automotive Engineers) pana la sfarsitul anului si cele doua parti vor incerca sa gaseasca o solutie.

In Europa, Audi trebuie sa lanseze curand noul A8 – primul care va avea faruri Matrix. Pana la sfarsitul anului vor fi si alte modele noi cu aceasta tehnologie pe ele.    

Un alt producator care lucreaza la ceva similar este Volvo (Active High Beam Control).