Locurile de parcare care costă mai mult decât mașina. Recordul: 30.000 de lei pe an
De la bătăi şi injurii, lipsa locurilor de parcare din oraşele României naşte zi de zi situaţii absurde, însă apogeul a fost atins în Braşov.
Acolo, un astfel de loc a fost adjudecat, în urma unei licitaţii organizate de primărie, cu 30.000 de lei pe an. Proprietarul îl poate deţine 5 ani, dacă plăteşte regulat această sumă.
Cel care a oferit 30.000 de lei, la concurenţă acerbă cu un alt vecin, are la dispoziţie 30 de zile să achite suma, altfel locul de parcare va rămâne liber până la anul, când vor fi organizate alte licitaţii.
Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov: “Vorbim de o sumă record ofertată, nu ştiu dacă se va plăti, dacă ne gândim că e de 20 de ori mai mare decât ce a fost plătit în acest an. De cele mai multe ori se licitează când doi vecini nu se înţeleg sau vor să îşi vadă maşina de pe geam.”
În schimb, un bărbat a plătit pentru un loc de parcare 2000 de euro atunci când şi-a cumpărat apartamentul. Suma poate urca însă până la 7000, în funcţie de dezvoltatorul imobiliar.
Dorin Graur, proprietar loc de parcare: “O trece în proprietate şi nu mai mergi la licitaţie. Sau să fie certuri şi alte nebunii. E parcarea mea, ţi-o pune la notar, mergi şi faci actele şi totul e în regulă.”
Şi în Cluj este o criză acută a locurilor de parcare. Pentru un loc privat de parcare, clujenii scot din buzunare chiar şi 200 de lei pe lună, în timp ce pentru spaţiile puse la dispoziţie de către primărie se plăteşte o chirie anuală de doar 65 de lei.
În Timişoara, ca să poţi parca regulamentar în zona centrală, e la fel de uşor ca atunci când câştigi un premiu la loto. Sunt peste 165 de mii de maşini înmatriculate în oraş, însă numărul locurilor este cu puţin peste jumătate.
Un tânăr s-a trezit cu maşina blocată şi cu mesajul...“scuze”.
Șofer: “Chiar nu sunt locuri de parcare şi dăm o groază de bani. Și nu ne pune la dispoziţie suficiente locuri de parcare. Aştept să vină persoana respectivă şi să mă deblocheze.”
Altfel, ar fi fost nevoit să sune la poliţie sau la ridicări auto.
Autorităţile spun că, deocamdată, nu au construit niciun loc de parcare în zona centrală pentru că nu dispun de terenul necesar.
Aceeaşi situaţie şi în Arad. Locatar: “Nu interesează pe nimeni unde parchează. Dacă găseşte un loc liber, parchează, iar când vine gazda atunci este scandal.”
În Bucureşti, doar blocurile noi din zonele centrale sau semi-centrale au locuri de parcare în subteran.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS