Jumătate de secol de la prima Dacie. Cum a evoluat mașina românească de la Dacia 1100 la Renault
Uzina Dacia Mioveni, Duster
Uzina de la Mioveni sărbătoreşte o jumătate de secol de la fabricarea primului autoturism marca Dacia, timp în care producţia constructorului român de autovehicule a depăşit 6 milioane de unităţi.
Potrivit companiei, în data de 20 august 1968 era inaugurată Uzina de Autoturisme Piteşti (UAP). Primul autoturism ieşit de pe porţile uzinei purta numele Dacia 1100 şi era un vehicul produs după licenţa modelului Renault R8.
Un an mai târziu intra în fabricaţie Dacia 1300, care avea să fie modelul de bază al mărcii timp de aproape trei decenii.
Fabricat în numeroase variante (berlină, break, pick-up şi chiar într-o versiune sport cu două uşi), modelul Dacia rămâne în memoria colectivă ca "maşina care a pus România pe roţi'.
Conform datelor companiei, Dacia a fost înfiinţată la sfârşitul anilor 60 în urma unui acord de colaborare între statul român şi firma Renault.
"Dacia a revenit la rădăcinile sale în 1999, odată cu preluarea mărcii şi a uzinei de la Mioveni de către grupul francez. Dacia este azi cea mai mare companie din România, cu o contribuţie semnificativă la Produsul Intern Brut şi la exporturile ţării şi cu un rol structurant în economie prin intermediul unei vaste reţele de furnizori. De-a lungul a cinci decenii, la Mioveni au fost fabricate peste 6 milioane de automobile", notează sursa citată.
În primul an de activitate, la Uzina de la Mioveni au fost asamblate 2.030 de vehicule.
În prezent, peste 90% dintre automobilele fabricate sunt exportate, modele precum Sandero sau Duster figurând în topurile de vânzări de pe cele mai exigente pieţe europene.
Parte a Groupe Renault, Dacia este în 2018 o marcă dinamică, lider pe piaţa din România şi aflată în plină expansiune pe plan internaţional. Platforma industrială de la Mioveni numără în prezent 14.000 de salariaţi, care beneficiază de condiţii de lucru moderne, la nivel european.
Dacia produce în România aproape 350.000 de autoturisme pe an, la care se adaugă peste 500.000 de motoare şi mai mult de 500.000 de cutii de viteze, din care o parte importantă sunt exportate, prin intermediul Direcţiei Logistice Dacia şi a celui mai mare centru logistic al Alianţei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance International Logistic Network (AILN). Activitatea de inginerie se derulează la cele mai înalte standarde internaţionale, în cadrul centrului de inginerie, Renault Technologie Roumanie, inclusiv la Centrul Tehnic Titu, inaugurat în anul 2009.
Gama Dacia, compusă în 1968 dintr-un singur model, cuprinde în prezent şapte modele, din care trei (Lodgy, Dokker şi Dokker Van) sunt produse, începând din 2012, în Uzina Groupe Renault de la Tanger, în Maroc.
La ora actuală, Dacia este cea mai mare companie din România, cu o cifră de afaceri de peste 5 miliarde de euro, în 2017. Cota de piaţă de constructorului auto este de circa 30% din vânzările de vehicule noi.
Modelele Dacia sunt vândute în 44 de ţări, pe patru continente, principalele trei pieţe de export fiind, în prima jumătate a anului 2018, Franţa, Germania şi Italia.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS