Numai Mercedes-uri, Porsche-uri si BMW-uri de la 70.000$ in sus. Nici macar nu venea cu masinile pe roti cand facea actele. Politia a reactionat dupa ce traversasera ilegal oceanul mii de masini.

Pentru ca in China cererea de masini premium e foarte mare, preturile sunt la fel de sus. Numai taxele pe care le cere statul la import de masini noi sunt 25%. Astfel, un BMW X6 nou ajunge la 170.000$ in China, iar in SUA costa 60.000. Asta inseamna ca reteaua de traficanti putea sa vanda masina la un pret de cel putin doua ori mai mare si ambele parti castigau. Sigur ca la costurile de “export” ale retelei intrau si costurile de expeditie (vapor) si alte taxe minore pe langa castigul posibil. 

Radu Vasile a murit. Fostul premier al Romaniei avea 71 de ani

BACALAUREAT 2013. Subiectele la matematica si istorie au fost publicate

Legea spune ca dealerii din SUA nu au voie sa vanda masini noi catre persoane care vor sa le exporte. Articolul e atat de strict incat ei (dealerii) sunt cumva obligati sa urmareasca traseul masinii si sa se asigure ca nu paraseste tara. Daca asta se intampla, suporta daune platite producatorilor si importatorilor. Aici au SUA o gaura. Exista state care permit ce nu permit celelalte.

New Hampshire e singurul stat care nu cere comision la vanzare si nu-l inregistreaza intr-o baza de date si nu cere nici asigurare. Cei care exportau masini la chinezi le inregistrau aici si nu aveau practic o dovada scrisa ca masina le apartine. Nici macar nu trebuia sa intre cu ea pe teritoriu statului si nici nu o faceau ca sa nu-i adauge kilometri. Autoturismele ajungeau mai departe la proprietari intermediari cu titlu de “mana a doua”.

O retea specializata, care avea si niste acte false de functionare comerciala, le trecea granita prin portul din California (Long Beach).  Frank Ku si Danny Su, doi dintre parcticantii exporturile ilegale de masini noi, au trecut din SUA in China 80 de autovehicule si inca 14 au fost sechestrate in port. Valoarea unitara media era de 53.000 $. In mai au fost condamnati la trei ani cu suspendare si supraveghere si 5.000$ de fiecare. Pana acum s-au cuantificat 3.000 de masini exportate ilegal in diverse retele, de peste 150 mil. $.