Inmatricularile de autoturisme noi in Romania au urcat in trimestrul I cu 44,3%. E cea mai abrupta crestere din UE. Topul celor mai populare marci
Numarul inmatricularilor de autoturisme noi din Romania a urcat in primul trimestru cu 44,3%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 13.965 unitati. Este cea mai abrupta crestere din UE, potrivit datelor prezentate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile.
In Luna martie, inregistrarile de automobile noi au crescut in Romania cu 29%, de la 3.793 la 4.902 unitati, informeaza Mediafax.
Pe total piata, numarul inmatricularilor de vehicule noi a urcat in martie cu 17,9%, la 6.871 de unitati, potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Marcile in top din Romania
Cea mai populara marca in martie a fost Dacia, cu 1.159 de autoturisme inregistrate, in urcare cu 31,7% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut. Este urmata in top de Ford (729 unitati), Volkswagen (598), Skoda (419) si Renault (248).
Piata auto UE masurata dupa inmatricularile de automobile noi a scazut in primele trei luni cu 7,7%, de la 3,589 milioane la 3,312 milioane unitati.
Clasamentul inmatricularilor la nivelul UE
Luna trecuta, numarul inmatricularilor din UE a coborat cu 7%, la 1,453 milioane unitati, minimul ultimilor 14 ani.
In Germania, cea mai mare economie europeana, numarul inmatricularilor de autoturisme noi a crescut in primul trimestru cu 1,3%, la 773.636 unitati.
Marea Britanie a inregistrat un avans usor, de 0,9%, la 563.556 unitati, devenind a doua mare piata europeana, dupa ce inmatricularile din Franta au scazut cu 21,6%, la 507.830 automobile noi.
Devenita a patra piata din UE, Italia a marcat in primul trimestru o scadere de 21%, la 406.907 inmatriculari.
Portugalia a avut cea mai puternica scadere din Europa, de 48,4%, de la 45.577 la 23.511 unitati.
Topul constructorilor auto in Europa
In clasamentul constructorilor auto, Volkswagen ramane lider detasat al pietei europene. Cele patru marci detinute de grupul german, Volkswagen, Audi, Seat si Skoda, au acumulat in primul trimestru un total de 781.831 inmatriculari de autoturisme noi in UE, in stagnare fata de perioada corespunzatoare a anului trecut.
Pe locul al doilea se plaseaza grupul francez Peugeot SA, cu marcile Peugeot si Citroen, care a inregistrat o scadere de 17,3%, de la 482.595 la 399.161 inmatriculari.
Renault, proprietarul Dacia, este al treilea mare constructor auto european, cu 276.068 inmatriculari de autoturisme noi in primul trimestru, in scadere cu 23,1%.
Cele doua companii franceze sunt urmate in top de Ford, General Motors, Fiat, BMW, Daimler, Toyota si Nissan.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS