Industria auto se confruntă cu cele mai mari provocări din istorie. Vânzările de maşini înregistrează o evoluţie negativă neîntâlnită de la recesiunea din 2008
 
            Fabrica auto, masini
                        
            Vânzările de maşini înregistrează o evoluţie negativă care nu a mai fost întâlnită de la marea recesiune din 2008, întregul sector fiind marcat de incertitudine, arată o analiză Coface.         
        
	Într-un context economic global sumbru, sectorul auto se confruntă cu o serie de provocări, inclusiv reglementări de mediu mai puternice şi mai stricte.
	"Forţaţi să se conformeze acestei noi situaţii tehnologice şi dorinţelor consumatorilor, producătorii de automobile investesc masiv în reproiectarea maşinilor, crescând costurile de producţie", spun analiştii Coface.
	Mai mult, apariţia pe piaţă a multor jucători noi precum Google Waymo, Tesla, Arcfox sau Aiways – creşte incertitudinea pe o piaţă obişnuită cu o anumită stabilitate şi cu tendinţe de concentrare prin fuziuni, achiziţii şi investiţii comune.
	În septembrie 2018, Uniunea Europeană (UE) a fost afectată de punerea în aplicare a normelor stricte de certificare a noilor modele de maşini, procedura de testare armonizată la nivel mondial a vehiculelor uşoare (WLTP).
	"Aceste reguli mai stricte au condus în special la blocaje pentru producătorii de automobile, aprobările întârziate generând o lipsă de modele disponibile la dealeri. Prin urmare, clienţii şi-au întârziat cumpărăturile, lucru care a avut un impact direct asupra numărului de înmatriculări (-23,5% în septembrie 2018)", se menţionează în studiu.
	Pe lângă aceste bariere tehnice şi administrative, s-a prefigurat o tendinţă negativă la nivelul consumatorilor din zona euro încă de la începutul anului 2018. Acest lucru descurajează consumatorii să cumpere vehicule noi, mai ales în condiţiile în care stimulentele pentru a trece la consumul de energie ecologică scad simţitor.
	Piaţa americană este, de asemenea, afectată de o cerere mai redusă (-1,1% la sfârşitul lunii octombrie 2019, în special pentru berline şi alte maşini, deşi surprinzător de stabilă pentru SUV-uri, furgonete şi alte camioane uşoare). Această tendinţă continuă să afecteze activităţile producătorilor de automobile, odată cu închiderea mai multor fabrici din ţară.
	Nu în ultimul rând, piaţa chineză este grav afectată de scăderea cererii (-4% în octombrie 2019), în mare parte din cauza unei anumite atitudini de expectativă a consumatorilor care aşteaptă stimulentele fiscale anunţate de guvern. Acest lucru se adaugă efectelor războiului comercial dintre China şi Statele Unite.
	În plus, marile municipalităţi, cum ar fi Beijing, Shanghai şi alte oraşe similare, impun limite stricte pentru înmatriculările de maşini în fiecare an. Prin urmare, gospodăriile chineze se orientează masiv către maşini la mâna a doua.
	"În mod firesc, dezvoltarea şi veniturile furnizorilor de automobile sunt puternic afectate de această încetinire. Raţionalizarea costurilor de producţie şi a evoluţiilor tehnologice legate de constrângerile de mediu impuse producătorilor de maşini au repercusiuni asupra întregului lanţ de aprovizionare. Acest lucru este valabil în special pentru cheltuielile de cercetare şi dezvoltare. Acest aspect poate duce la fuziuni şi achiziţii pentru a raţionaliza costurile respective şi a aduce pe piaţă tehnologii decisive cu impact asupra peisajului industriei auto", mai spun analiştii Coface.
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        		        
     stirileprotv.ro
					stirileprotv.ro VOYO
 VOYO

 RON
  RON RON
  RON RON
  RON RON
  RON (P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
             ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”             România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
             Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
             Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
             Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa             (P) De ce aleg românii să joace la pariuri
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
             (P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
             Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
             Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate             Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing             Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
 Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături             Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                             UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                             Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS
 RSS