Industria auto germană, acuzată de înființarea unui cartel. Comisia Europeană a demarat oficial o investigaţie
Masini, parcare
Comisia Europeană a demarat oficial o investigaţie pentru a stabili dacă producătorii auto germani BMW, Daimler şi Volkswagen au avut o înţelegere secretă pentru a evita concurenţa în dezvoltarea sistemelor de control al emisiilor, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
Executivul comunitar a anunţat marţi că a primit informaţii potrivit cărora reprezentanţi ai "cercului celor cinci": BMW, Daimler şi Volkswagen, alături de subsidiarele sale Audi şi Porsche - s-au întâlnit pentru a discuta despre tehnologiile verzi menite să limiteze emisiile poluante ale maşinilor.
Investigaţia analizează dacă producătorii auto au fost de acord să nu concureze unii cu alţii în dezvoltarea şi introducerea tehnologiei de restricţionare a poluării provenite de la autovehiculele cu motoare pe benzină şi diesel.
"Aceste tehnologii au ca obiectiv să facă autovehiculele de pasageri mai puţin dăunătoare pentru mediu. Dacă se va dovedi că a existat o înţelegere secretă, aceasta le-ar fi putut nega consumatorilor oportunitatea de a achiziţiona maşini mai puţin poluante, în pofida tehnologiei de care dispun producătorii auto", a declarat comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager.
În octombrie 2017, Comisia Europeană a extins investigaţia privind existenţa unui posibil cartel între principalii producători auto din Germania, efectuând inspecţii la sediile BMW, Daimler şi Volkswagen.
În iulie 2017, oficialii europeni din domeniul concurenţei anunţau că investighează o presupusă înţelegere între principalii producători auto germani, după ce revista Der Spiegel anunţa că este posibil ca Volkswagen, BMW, Audi şi Porsche să fi conspirat timp de decenii pentru stabilirea preţurilor sistemelor de tratare a emisiilor diesel şi altor componente ale vehiculelor folosind comitetele din industria auto.
Volkswagen a precizat că investigatorii au examinat documente la sediul său din Wolfsburg şi de la biroul Audi din Ingolstadt.
"Inspecţiile sunt legate de temerile CE legate de faptul că unii producători auto germani au încălcat legislaţia antitrust a UE care interzice cartelurile şi practicile de afaceri restrictive. Faptul că CE a efectuat inspecţii nu înseamnă că firmele inspectate sunt vinovate de comportamente anti-concurenţiale şi nici nu influenţează rezultatul investigaţiei", se arată în comunicatul forului comunitar.
Comisia Europeană precizează că durata anchetei depinde de mai mulţi factori şi nu există un termen limită până la care se va finaliza.
Companiile care încalcă reglementările UE pot primi o amendă de până la 10% din cifra lor globală de afaceri.
Aproximativ 200 de angajaţi din 60 de comitete din industria auto au discutat probleme legate de modernizarea vehiculelor, motoarele pe benzină şi motorină, dispozitive de frânare şi de transmisie, ambreiaje, precum şi sisteme de evacuare a gazelor de eşapament, a informat Der Spiegel, citând o scrisoare a autorităţii de concurenţă.
Der Spiegel susţine că producătorii auto ar fi discutat ce alegeri au în privinţa furnizorilor şi a preţului componentelor. Din 2006, companiile auto analizează costul tehnologiei AdBlue, un produs aditiv pe bază de uree, care reduce substanţial emisiile poluante ale motoarelor diesel.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS