În plus, este posibil ca grupul Volkswagen să reia negocierile pe care le-a avut și cu România pentru o nouă fabrică Skoda la Arad. Pentru piața auto de la noi toate acestea înseamnă combustibil care să țină în mișcare o industrie de peste 30 de miliarde de euro, în care lucrează, peste 180 de mii de oameni.

Mihnea are 18 ani şi 8 luni, iar maşina pe care a primit-o cadou de la bunicii săi are 44 de ani. Este o Dacia 1310 produsă în 1975, la doar 6 ani distanţă de când începea producţia să la Uzina de Automobile Piteşti. Pasionat de acest model, tânărul şi-a luat de curând carnetul şi a îmbunătăţit-o.

Mihnea Dinica, proprietar de Dacia 1300: “De la caroserie, la care am sudat cred mai bine de jumătate de maşină, până la modificări ale confortului interior, unde am schimbat scaune, banchetele, ceas, bord, volan.”

Citește și: Turcia ar putea pierde investiția Volkswagen de 1,3 mld. euro, din cauza operațiunilor militare din Siria. România, din nou pe listă

Ştie maşina piesă cu piesa şi e mândru că a reînviat acest simbol românesc. Pentru mulţi tineri, maşina a devenit însă un gadget, la fel ca telefonul. Şi vor să fie neapărat nouă.

Aşa că numărul autoturismelor noi înscrise în România în primele 9 luni a ajuns la 124.000, un record al ultimilor 10 ani. Creşterea faţă de 2018 este de 16%. Dintre acestea, 47.000 sunt maşini produse la noi, la Piteşti şi Craiova.

Cele două uzine au făcut anul acesta aproape 355.000 de unităţi. La modele preferate conduce Dacia Duster, locul al doilea fiind luat de modelul Eco Sport de la Ford.

Cristian Prichea, director Ford România: “Doar acest model a presupus o investite de 200 de milioane de euro.”

Dar nu este un model oarecare, ci primul hybrid românesc. Ford Puma. A fost lansat luna aceasta şi este făcut intregral la noi în ţară. Pentru asta americanii au angajat 1.700 de oameni în plus la fabrică din Craiova.

Aşa că e foarte probabil ca România să întreacă Marea Britanie anul acesta în top 5 state cu cei mai mulţi angajaţi care lucrează în industria auto. Anul trecut eram la doar 1.000 de persoane distanţă. În plus, se pare că s-au redeschis negocierile cu nemţii de la Volkswagen, pentru o posibilă fabrica Skoda la Arad.

Gheorghe Falcă, fost primar al Aradului: “Am negociat cu firma de consultanţă a grupului Volkswagen Skoda. Pe o suprafaţă de 1.100 de hectare din municipiul Arad, ofertă care îndeplinea atât condiţiile de infrastructură, cât şi condiţiile de logistică, sper să fim noi câştigători dacă Volkswagen reia negocierile cu cele patru ţări.”

Industria auto din România nu înseamnă doar maşini asamblate, ci foarte multe piese şi accesorii. Avem producători foarte importanţi de anvelope, dar şi de motoare cu toate subansamblele dintr-o maşină, precum şi de tapiţerie ori de aparatura de bord, şi bordul în sine cu tot cu volane. Toate acestea se produc în România plus elemente de caroserie şi mai nou foarte multă tehnologie pentru a echipa maşinile viitorului. Industria auto românească a fost estimată la o valoare de 32 de miliarde de euro în 2018.

Aproape jumătate din valoarea exporturilor României, înseamnă maşini şi piese auto, potrivit Institutului de Statistică.

Industria auto depinde aşadar de pieţele externe, care cer produsele fabricate la noi, din moment ce din 2016 de când a întrecut creşterea industrială totală, industria auto a devenit motorul economic cu o acceleraţie constantă.