Noul OZN Audi Q7. Imagini cu primul model complet schimbat dupa 10 ani de zile. E cel mai destept SUV la aceasta ora
Nemtii lovesc la sfarsitul anului cu probabil cea mai importanta lansare in 2014.
In primavara, o sa vedem pe drumuri noul SUV german care i-a "obligat" pe toti ceilalti producatori sa scoata masini din ce in ce mai voluminoase in clasa aceasta.
In 10 ani de zile, Q7 a ramas 95% acelasi, cu mici modificari trecute ca facelift-uri (unul important in 2009) si adaugari de tehnologii.
Acum a aparut o masina noua, care are mai mult din Touareg si mai putin din gabaritul exagerat pe care il vedeam in trafic. Asta se simte si la greutate. De data aceasta, Audi a reusit sa coboare enorm de mult greutatea. Noul Q7 are in medie cu 300 de kg mai putin decat generatia actuala, adica A 2t (in functie de motorizare). Asta inseamna mai putin cu 90 de kg decat un Range Rover si cu 400 de kg sub un Mercedes GL.
100 de kg au fost "castigate" numai din folosirea aluminiului si a otelului la articulatii. Si bucsele sunt acum din aluminiu, iar componentele care trimit puterea la roti sunt goale pe dinauntru.
Q7 2015 este mai scurt cu 4 cm, cu 1 cm mai ingust, iar inaltimea este aceeasi. Deci masina doar pare mai putin "cocotata". Chiar daca au "taiat" 4 cm din ea, nemtii spun ca au obtinut 2 cm in plus la locul dintre scaunele fata si cele spate. Si spatiul la cap a crescut mult: 4 cm in fata si 2.5 cm in spate.
Cu sistemul de suspensii pneumatice, masina ajunge la 23.5 cm garda maxima la sol. La viteza de croaziera coboara la 14 cm de la 17.5 cm standard (pe drumuri bune).
Noul Q7 e mai pregatit pentru offroad decat a fost pana acum. Are diverse functii pentru teren greu si rotile spate vireaza contra celor fata pana la 5 grade. La viteza mare vireaza in acelasi sens in care o fac si cele fata. Cuplul este distribuit 40:60 fata:spate in conditii normale si poate ajunge si la 70:30 sau 18:55 in functie de necesarul de forta.
Primele unitati vor fi livrate cu o alegere de motor: ori diesel-ul de 3 litri si 270 de cai (5.7 l / 100 km consum oficial), ori TFSI-ul (benzina) de 3 litri si 333 de cai putere (0-100 km/h in 6s).
Prin vara-toamna o sa apara si un diesel de 220 de cai, dar si cel mai puternic Q7 de serie – hibrid de 370 de cai (motor diesel +motor electric).
Cutia de viteze este automata cu 8 trepte si dublu-ambreiaj (DSG).
Pretul de plecare pentru Germania este 61.000 de euro, cu 3.000 mai mult decat costa azi, tot in Germania, cel mai accesibil Q7 (diesel 3 litri si 245 de cai).
Dotarile SF incep cu LED-urile Matrix si se termina cu display-ul NVIDIA. Primele isi regleaza intensitatea si modul in care difuzeaza lumina astfel incat sa nu incomodeze traficul de pe senul opus. NVIDIA livreaza la Audi tehnologie si culoare pe 1440 x 540 pixeli.
Sistemul de sunet Bang & Olufsen are 23 de difuzoare. In rest, Audi are toate sistemele posibile de conectivitate cu orice sistem de operare.
Siguranta e updatata in comunicatul de presa cu 3 noi inventii: cross-traffic assist, exit warning sistem si trailer assistant. Primul il avertizeaza pe sofer daca vin masini pe sens opus atunci cand vrea sa traga intr-o benzinarie de pe partea cealalta. Exit warning ii semnaleaza soferului pietonii sau biciclistii care vin din spate atunci cand vrei sa te dai jos de la volan si risti sa-i lovesti cu usa. Ultimul (trailer assistant) dirijeaza rulota/remorca in sens invers pentru manevre dificile precum parcarea. In rest mai sunt multe sisteme actuale, revizuite si dezvoltate.