In cadrul experimentelor realizate de Audi, divizie a grupului Volkswagen, masinile autonome pot decide singure cea mai buna solutie pentru luarea curbelor, in intrecerea cu soferii.

"Harta cu care este dotat automobilul autonom contine doar marginile din dreapta si stanga ale pistei. Masina analizeaza si stabileste directia optima", a declarat Peter Bergmiller, tehnician al Audi, in timpul testului care a avut loc pe o pista din Oschersleben, la circa 200 de kilometri de Berlin, cu un vehicul numit Bobby.

Producatori auto mari, de la Mercedes-Benz la Tesla Motors, dezvolta sisteme care sa usureze sofatul vehiculelor, prin capacitatea ca acestea sa se parcheze singure si chiar sa preia controlul in timpul circulatiei in trafic.

Audi vrea sa arate ca masinile autonome pot sa isi atinga limitele pe pistele de curse si sa convinga astfel autoritatile de reglementare ca tehnologia este sigura in lumea reala.

"Daca autoritatile vor permite introducerea functiilor pentru conducere autonoma, primele sisteme de conducere asistata ar putea intra pe piata in cativa ani", a spus directorul pentru dezvoltare al Audi, Ulrich Hackenberg, in timpul unei prezentari a tehnologiei.

Miza echiparii cu astfel de functii a vehiculelor este foarte mare, in conditiile in care tehnologia pentru masinile autonome ar putea deveni o piata de 87 de miliarde de dolari pana in 2030, potrivit companiei de cercetari Lux Research din Boston.

Anul trecut, Mercedes-Benz a testat la randul sau un sedan clasa S autonom, pe o distanta de 100 de kilometri, pe drumurile publice din Germania. Brandul, care a devansat anul trecut Audi, devenind al doilea mare furnizor de automobile de lux la nivel mondial, a introdus deja optiunea Stop&Go Pilot la modele precum sedanul clasa C. Functia permite automobilului sasi adapteze viteza in functie de cea a vehiculului din fata sa, inclusiv sa se opreasca complet.

Atat Mercedes, cat si Audi au obtinut luna trecuta aprobare pentru testarea vehiculelor autonome pe drumurile din California, pentru ca acestea sa fie adaptate la autostrazile cu opt benzi de circulatie si sistemul de semaforizare din intersectii.