Honda, un nou cabrio “de" si "pentru" buzunar? Masinuta care poate sa devina hit mondial
S660, motor mic, doua praguri de putere si posibil cel mai mic pret pentru un cabrio capabil.
Japonezii nu au mai avut de aproape 10 ani o noua decapotabila. Erau recordmanii cailor putere in segmentul asta cu 240 de cai dintr-un motor de 2 litri, aspirat (nonturbo).
Nimeni nu a reusit sa scoata pana azi atatia cai dintr-o cilindree atat de mica si fara supraalimentare. Era unul din cele mai bine vandute roadstere din istorie (cabrio cu tractiune spate), cot la cot cu Mazda MX5.
Azi, Honda vrea sa-si reia pozitia de top cu noua masinuta decapotabila.

S660 se numeste si a fost pozat complet decamuflat undeva in SUA, de catre Carscoops. In 2011 si 2013 au fost aratate doua concepte, propuneri pentru modelul de serie. Ultimul a fost expus chiar cu numele S660. Explicatia numelui e simpla: motorul standard are numai 660 cmc., adica 0,6 litri. Asta inseamna un impozit foarte mic si economie de benzina foarte mare.

Motorul in trei cilindri trimite fix 63 de cai putere, tot la rotile spate. Cutia de viteze este manuala cu 6 trepte sau automata, optional. Oamenii din jurul brand-ului Honda spun ca asta ar fi prima variant de motorizare si ca e foarte posibil sa apara un model mai dotat, cu un motor de 1 litru si 100 de cai. Raportul de 1 cal / 100 cmc in ambele versiuni de putere (63 si 100) ne face sa ne gandim direct la continuarea traditiei S2000 - cu raport similar cai putere/cmc.

Chiar daca par putini cai pentru o masina sport, greutatea mica o va ajuta sa prinda suta la ora destul de repede. Conceptul expus in 2013 la Tokyo avea sub o tona. E adevarat ca si caii erau mai multi pe prototip – 127.

Unul dintre cele mai importante lucruri tehnice insa la o masina in clasa asta este repartizarea greutatii fata-spate, iar aici vorbim de 50%-50%, raport ideal. Despre continentele pe care va fi vandut noul model nu se stiu multe, dar SUA nu pare tara cu clientii potriviti pentru o masina cu motor atat de mic. Totusi, Tetsuo Iwamura, presedinte American Honda, a zis ca se va lupta de unul singur ca sa-i gaseasca un loc lui S660 in oferta pentru State.
Mai multe despre:
#Honda
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS