Guvernul promite din nou celor de la Dacia-Renault autostrada Pitesti-Sibiu. Francezii au investit in Romania 2,5 mld. de euro si au creat peste 16.000 locuri de munca, din 1999
Dacia
Premierul Mihai Tudose s-a intalnit, joi, cu reprezentanti ai grupului Dacia Renault, discutiile vizand perspectivele industriei auto in Romania si construirea autostrazii Pitesti-Sibiu.
Primul-ministru Mihai Tudose le-a prezentat interlocutorilor cateva masuri pe care Guvernul sau le are in vedere pentru imbunatatirea infrastructurii rutiere, printre care si cele legate de autostrada Pitesti-Sibiu.
”Avem tot interesul ca aceasta autostrada sa se concretizeze cat mai repede si am deblocat deja niste lucruri”, a declarat prim-ministrul Mihai Tudose, amintind faptul ca documentatia pentru doua dintre sectiunile autostrazii a fost inregistrata in sistemul electronic de achizitii publice (SEAP).
Au mai fost abordate si masurile pentru stimularea innoirii parcului auto si a cercetarii si inovarii in industria auto.
”Romania este o tara foarte importanta pentru Renault, iar Dacia este o marca foarte importanta pentru Grupul Renault Romania si vrem ca povestea de succes si colaborarea noastra sa continue”, a declarat Yves Caracatzanis, presedinte director general al Grupului Renault Romania.
Din 1999 pana in prezent, Renault a investit in Romania 2,5 mld. de euro si a creat circa 16.700 locuri de munca.
Autostrada Pitesti-Sibiu, parte din Autostrada Bucuresti-Nadlac (A1) ar permite traficul neintrerupt pe autostrada intre Capitala si frontiera cu Ungaria.
Autostrada de circa 123 kilometri ar fi prima care ar trece muntii, facand legatura intre Muntenia si Transilvania, peste Muntii Carpati. Autostrada a suferit mai multe amanari in ultimii ani din cauza efectuarii mai multor studii asupra celor cinci variante de traseu.
CNAIR a suspendat trei luni contractul in perioada iernii, pentru ca in sezonul de iarna nu s-au putut realiza investigatii de teren, in special studii geotehnice. In plus, compania a decis si prelungirea cu trei luni a perioadei contractuale, noul termen limita fiind august.
Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering (Romania) a castigat contractul de revizuire a studiului de fezabilitate in 2014, pentru circa 11 milioane de euro. Finantarea proiectului este asigurata din Fonduri de Coeziune (85%) si bugetul de stat (15%).
CNAIR a avizat, in noiembrie anul trecut, traseul pentru ultimele doua sectiuni ale autostrazii Sibiu-Pitesti. Traseul intreg al Autostrazii Sibiu-Pitesti, in lungime de circa 123 de kilometri, este: Sectiunea 1, Sibiu-Boita, de la km 0 la km 15+000, asigura legatura intre DN 7 (defileul Vaii Oltului) prin continuarea autostrazii existente; Sectiunea 2, Boita-Racovita, de la km 15+000 la km 43+000, leaga localitatea Boita cu localitatea Racovita; Sectiunea 3, Racovita-Valeni, de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului, facand conexiunea dintre Defileul Oltului si Defileul Vaii Topologului; Sectiunea 4, Valeni - Curtea de Arges, de la km 72+000 la km 90+000, traverseaza Valea Topologului, face legatura cu localitatea Curtea de Arges; sectiunea 5, Curtea de Arges-Pitesti, de la km 90+000 la km 123+037, leaga localitatea Curtea de Arges cu orasul Pitesti si autostrada existenta, prin Valea Argesului, si sectiunea 6, care consta in reabilitarea a 14 km drum national, respectiv DN 73C, fiind drum de legatura intre nodul rutier Tigveni si Ramnicu Valcea, precum si constructia a 2,5 km de drum nou.
Autoritatile de la acea vreme declarau ca la finele anului 2021 se va putea circula pe aceasta autostrada.
Angajatii de la Uzinele Dacia de la Mioveni au protestat in repetate randuri in ultimii ani, cerand autoritatilor sa urgenteze finalizarea autostrazii, pentru a evita retragerea Renault din Romania.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS